چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ |۲۴ محرم ۱۴۴۶ | Jul 31, 2024
علاسوند

عضو شورای علمی دانش نامه فاطمی(س):حضرت زهرا(س) را برترین نماد زنان عالم است برشمرد و گفت: دخت نبی گرامی اسلام (ص) الگوی بی بدیل زنان عالم است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، فریبا علاسوند عصر امروز در مراسم آئین رونمایی دانش نامه فاطمی(س) با اشاره به این که سه جلد پایانی این دانش نامه اختصاص به زن و حقوق زنان دارد، اظهار داشت: زن در قرآن همواره مطرح شده است و زن از شی بی ارزش به بخش مهمی تبدیل شد و مسئله زنان را به عنوان موضوع بزرگ عالم مطرح کرد. 

وی با بیان این که اصرار قرآن بر شخصیتی نظیر حضرت مریم(س)، چون عابده و عفیف بود گفت: حضرت آسیه (س)با انتخاب مسیری که مبتنی بر بینش  و خداشناسی بود، تمام دنیای فرعونی را با خدا معاوضه کرد و این نشان از  الگو محوری زنان در قرآن است.

عضو شورای علمی دانش نامه فاطمی(س) حضرت زهرا(س)، با بیان این که دخت نبی گرامی اسلام(ص) تنها شخصیت زن در عالم است که در مقام همسر، مادر و دختر الگو بوده است، گفت: حضرت زهرا(س) برترین نماد زنان عالم است و مسئولان دانش نامه ضمن این که شخصیت حضرت زهرا(س) را معرفی می کنند، بخش بزرگی از رفتار  وسیره و سبک زندگی ایشان نیز معرفی شده است. 

علاسوند با بیان این که حضرت زهرا(س) الگوی بی بدیل زنان عالم است، ابراز داشت: امروز زنان در عرصه های مختلف فعالیت دارند و هر زنی باید در کنار تمام فرصت های فردی و اجتماعی، اصلاح رابطه با خداوند داشته باشند چرا که حضرت زهرا(س) همواره به عبادت خدا اهتمام داشتند.

وی در پایان با تاکید بر این که تکثیر مداخل به عنوان سیاست جدی در تدوین سه جلد پایانی این دانش نامه قرار داشت، ابرازکرد: این مسئله به عنوان نقشه راه قرار داشت و موضوعات سیاسی و اجتماعی و خانواده و ابعاد وجود زنان مورد بررسی قرار گرفت و مدخلی نبود که مورد مطالعه قرار نگیرد.

عضو شورای علمی دانش نامه فاطمی(س) در پایان با بیان این که طولانی شدن مسیر این دانش نامه فرصت به روزرسانی مطالب را از دست محققان گرفت، ابراز داشت: شاید می شد بهتر از این مطالب را استخراج کرد و اثر بهتری را ارائه کرد، اما واقعا محققان و پژوهشگران زحمت بسیاری را برای تدوین این دانش نامه متحمل شدند.  

انتهای پیام/313/33

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha