دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ |۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 8, 2024
خبر گزاری حوزه

عضو هیات علمی موسسه آموزش عالی معصومیه(س) گفت:نباید با حقوق زنان تنها شعاری برخورد شود، بلکه باید شعوری و مبنایی مورد توجه قرار گیرد و یکی از مهم ترین حقوق زنان و مادران جامعه اسلامی آشنایی با معارف دینی است.

مرضیه اسکندرجویی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ،به تبیین اهمیت فرهنگ و نقش زنان  و مادران جامعه درشکوفایی فرهنگ اسلامی و انتقال آن به فرزندان  خودپرداخت.

وی گفت: مقام معظم رهبری با عنایت به مشکلات کشور در حوزه اقتصاد و فرهنگ با درایت کافی امسال را سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاری کردند و به عقیده معظم له زمانی می توانیم در این دو حوزه به موفقیت برسیم که با یک عزم ملی همراه شود و مسئولان کشور نیز با یک مدیریت جهادی به تدبیر کارها بپردازند و همچنان که در طول این 35سال، مشکلات متعددی را پشت سر نهادیم.

عضو هیات علمی موسسه آموزش عالی معصومیه(س)خاطر نشان کرد:جهاد فرهنگی زمانی میسر خواهد بود که بتوانیم باور ها و معارف دین اسلام را که از طریق اهل بیت(ع)به مارسیده است به جامعه منتقل نماییم و در این رابطه حوزه به عنوان نهادی فرهنگ ساز می تواند  خیلی موثر باشد؛ چرا که امروز حوزه های علمیه پرچمدار اسلام ناب در دنیا هستند که باید جامعه اسلامی ایران و بلکه دیگر ملت ها را از معارف بلند اهل بیت(ع)بهره مند نمایند.

اسکندر جویی، تاکید کرد:مقام معظم رهبری نقش مردم را یک نقش مهم و تاثیرگذار می دانند و بارها تاکید کرده اند که ما اقتصادی می خواهیم که درون زا و با محوریت مردم باشد، چرا که هرجا مردم حضور موثر داشته باشند می توانند مانند پیروزی اصل انقلاب اسلامی در سایر عرصه ها نیز به موفقیت برسند و در عرصه فرهنگ نیز مردم خود باید

به میدان بیایند و با تبعیت از بزرگان دینی و مراجع در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب بایستند.

این استاد حوزه با اشاره به نقش محوری زنان و مادران جامعه اسلامی در باب فرهنگ تاکید کرد:قرآن کریم در جاهای مختلف که می خواهد برای مومنین مثال بزند از زنان با فضیلت و بزرگی یاد می کند که می توانند الگوی مناسبی برای مومنین چه زن و چه مرد قرار گیرند.

عضو هیات علمی موسسه آموزش عالی معصومیه(س)، بیان داشت: با دقت در این آیات به خوبی معلوم می شود که در یک جامعه اسلامی و دینی به خصوص در یک خانواده، اصل و محور زن می تواند باشد که اگر این زن و مادر به خوبی با وظایف دینی خود آشنا باشد و به آنها عمل نماید می تواند سایر اعضای خانواده مخصوصا فرزندان را نیز تربیت اسلامی نماید.

*آشنایی با معارف دینی مهم ترین حقوق زنان جامعه

وی افزود:در سال های اخیر شعارهای زیادی در جامعه مبنی بر دفاع از حقوق زنان داده شده است؛ اما نباید با حقوق زنان تنها شعاری برخورد شود بلکه باید شعوری و مبنایی مورد توجه قرار گیرد و یکی از مهم ترین حقوق زنان و مادران جامعه اسلامی ما، آشنایی با معارف دینی و مذهبی است، چرا که امروز بسیاری از بانوان جامعه هنوز با وظایف دینی خود آشنایی ندارند و از چنین زنانی چه توقعی می رود که بتوانند نسلی دینی تربیت نمایند.

اسکندر جویی، خاطر نشان کرد:برای تحقق شعار امسال در باب فرهنگ در درجه اول باید مادران و زنان جامعه ما با الگو گیری از زندگانی حضرت زهرا(س) و تبعیت از بزرگان دینی و مراجع معظم تقلید نسبت به آشنایی بیشتر خود با معارف اسلامی و دینی اهتمام ورزند و از سوی دیگر در پرتو معارف اهل بیت(ع)نسبت به تربیت دینی فرزندان خود توجه داشته باشند؛ به تعبیر امام راحل(ره)«از دامن زن مرد به معراج می رود».

عضو هیات علمی موسسه آموزش عالی معصومیه(ره)در پایان با اشاره به اهمیت تمسک به معارف دینی و قرآنی خاطر نشان کرد:امروزه مقام معظم رهبری پرچمدار مکتب اهل بیت(ع)در دنیا می باشند و یگانه راه سعادت بشر تمسک به ریسمان آن ذوات مقدسه (ع)و قرآن است؛ لذا باید همگان بکوشند تا دغدغه های رهبری در باب فرهنگ که برگرفته از متن قرآن کریم و مطابق با نیاز های روز جامعه است برطرف شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha