دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ |۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 8, 2024
حجاب

حجاب هدیه ای الهی به زنان است وحضور بانوان خوش حجاب در جامعه، نشان دهنده اقتدار فرهنگ عفاف و حجاب در نظام جمهوری اسلامی و عمق احترام به مقام زن در نظام بشری است.

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت الاسلام سیدنژاد، عصرروز گذشته در همایش خوش حجابی، در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم با اشاره به اهمیت نقش حجاب در جامعه اسلامی، گفت: حجاب رکن رکین دین اسلام است و هدیه ای است که اسلام به زنان در هر عصری عطا کرده است.

حجت الاسلام سیدنژاد تصریح کرد: حضور بانوان خوش حجاب در جامعه، نشان دهنده اقتدار فرهنگ عفاف و حجاب در نظام جمهوری اسلامی و عمق تدین و احترام به مقام زن در نظام بشری است.

وی خاطرنشان کرد: در طرح خوش حجابی دختران خوش حجاب از مدارس، دانشگاه ها، معابر عمومی و مساجد انتخاب می شوند و در طرح هایی مختلف برای با حجاب ماندن و با حجاب کردن دیگران برنامه ریزی می شود.

دبیر همایش خوش حجابی بیان داشت: یکی از وظایف اصلی بانوان خوش حجاب، علاوه بر تلاش در جهت خوش حجاب ماندن، تلاش برای خوش حجاب کردن اطرافیان است که خوشبختانه این دختران کم سن و سال خوش حجاب نقش بسیار مهی در با حجاب کردن اطرافیان خود ایفا می کنند.

وی با اشاره به این که تاکنون چندین جشنواره خوش حجابی ویژه بانوان، کودکان، دانش آموزان و دانشجویان باحجاب در سطح کشور برگزار شده است، ابراز داشت: برگزاری همایش خوش حجابی در استان های خراسان، اصفهان و شهرستان کاشان و برگزاری دو دوره خوش حجابی در شهر قم از جمله این دوره ها در سالهای اخیر بوده است.

دبیرهمایش خوش حجابی ادامه داد: این همایش به همت موسسه فرهنگی و پژوهشی ریحانة النبی هر ساله با حضور دختران و بانوانی که با الگوی کامل حجاب، نقشی مهم در آرامش و امنیت و ترویج فرهنگ عفاف در سطح کشور دارند، برگزار می شود.

 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که این طرح در سراسر کشور فراگیر شده و به یک الگوی مترقی در نظام عفاف و حجاب در ایران و کشورهای اسلامی مبدل شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha