دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ |۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 8, 2024
مادر

عضو هیئت علمی دفتر مطالعات و تحقیقات زنان با اشاره به این که طبق متون دینی همت اصلی زنان باید بر روی خانه و خانواده متمرکز باشد، گفت: همسرداری نیکو و صبر در برابر مشکلات خانواده، هم سطح جهاد مردان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم دکتر مدلولی، در مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) ویژه کارکنان زن و همسران کارمندان دفتر تبلیغات اسلامی، با اشاره به تفاوت های بنیادی زن و مرد، گفت: باید به تفکیک نقش ها و کارهایی که زن به عنوان زن و مرد به عنوان مرد در زندگی فردی و زندگی اجتماعی می توانند انجام دهند، توجه ویژه داشت.

عضو هیئت علمی دفتر مطالعات و تحقیقات زنان افزود: براساس دیدگاه سنتی ما، ممکن است صرفا به نقش های معمول توجه داشته باشیم، در حالی که منابع دینی دو نقش همسری و مادری را برای زن تعریف می کنند.

وی با اشاره به این که یکی از حکمت های الهی در تفاوت زن و مرد مکمل بودن این دو عضو در کنار یکدیگر است، ابراز داشت: خانواده یکی از جایگاه هایی است که زن و مرد می توانند یکدیگر را کامل کنند.

وی با اشاره به این که طبق متون دینی، همت اصلی زنان باید بر روی خانه و خانواده متمرکز باشد، ابراز داشت: همسرداری نیکو و صبر بر مشکلات خانواده، هم سطح جهاد مردان است.

مدلولی در ارتباط با وظایف اخلاقی زنان در خانواده، بیان داشت: در متون دینی تاکید زیادی بر مدارا و حسن خلق شده و بسیاری از مشکلات پیش آمده را می توان با ابزار تغافل از بین برد.

عضو هیئت علمی دفتر مطالعات زنان در پایان گفت: یک زن می تواند زمینه خشونت و نزاع را در خانواده از بین ببرد و یا به علت توانایی بیانی که دارد همسر را آزار دهد. براساس روایات، بدترین زن کسی است که همسر خود را با زبان بیازارد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha