چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
خبر گزاری حوزه

حجت الاسلام والمسلمین تقریری گفت: مردم نسبت به آرمانهای حضرت امام (ره) وفادراند و از خط اصیل واندیشه ناب آن بزرگوار دفاع خواهند کرد.

به گزارش خبر گزاری حوزه علمیه ، مدیر حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان این مطلب که احکام اسلام در دوبعد زمینی وآسمانی بدون حاکم وسر پرست به مرحله اجرا گذاشته نخواهد شد به جایگاه ولی فقیه در اندیشه سیاسی حضرت امام وجایگاه مردم در این اندیشه پرداخت وتصریح کرد: امام (ره) ازابتدا قیام خودشان به این نکته اشاره داشتند که مردم باید در سرنوشت خود شریک باشند و توجه ایشان به پابرهنگان و توده های مردم مستضعف بر اساس همین دیدگاه بود به شکلی که بارها در پیا مها وسخنرانی هایشان از اهمیت مقبولیت مردم در اندیشه سیاسی اسلام سخن بر زبان جاری کردند.

این مدرس حوزه علمیه افزود: در اندیشه امام راحل قیام آسمانی برای این که تحقق پیدا کند حمایت مردم را می طلبد وباید مردم آن را قبول کنند، هنر بزرگ امام(ره) این بود که بین مشروعیت آسمانی ومقبولیت زمینی تبادل ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: حضرت امام(ره) از حضور مردم در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی به نفع اسلام بهره برد، چرا که معتقد بود که حرکت مردم همانند یک بستر رود خانه است که اگر خروشان شود از آن می توان در راه تحقق اهداف متعالی اسلام استفاده نمود.

حجت الاسلام والمسلمین تقریری، اندیشه های متعالی حضرت امام (ره) در مقاطع مختلف سبب بیداری ملت های مستضعف جهان دانست و با اشاره به زحمات امام در بیداری مسلمان عنوان کرد: امام، عامل درماندگی مسلمین را در وضعیت خودشان می دید به این حد که دولت های استکباری به خود اجازه می دادند منابع طبیعی آنان را غارت کرده وثروت های هنگفت آنان را به یغما ببرند و هیچ حرکتی از خود نشان ندهند که امام در مناسک حج در پیام های خودشان این مسئله را به مسلمانان جهان گوش زد می کردند.

مدیر حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) درپایان آموزش دشمن شناسی به مسلمان را یکی از راه های بیداری مسلمین جهان در اندیشه های امام خواند وگفت:امام با کلام گهر بارش دشمن حقیقی را به مردم معرفی می کرد و وضعیت فعلی آنان را حاصل عدم شناخت این مطلب می دانست.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha