چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
حجت‌الاسلام صالحی منش

استاندار قم، تعامل دولت با مراجع عظام و علما را يك اصل محوري در دولت يازدهم خواند و گفت: مرجعيت ديني پاسخگوي نيازهاي مردم در همه زمينه هاست

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمين صالحي منش، در اولين نشست شوراي راهبردي تعامل دولت با دفاتر مراجع عظام كه با حضور نمايندگان دفاتر و بيوت آيات عظام و علما، در محل استانداري قم، طي سخناني با تبريك اعياد شعبانيه، تشكيل چنين نشستي را در اين ايام فرخنده به فال نيك گرفت و بر لزوم استمرار آن تاكيد كرد.

وی با اشاره به اهميت تقويت ارتباط دولت با مراجع معظم تقليد و علما، آن را يك شاخص مهم در ارزيابي توفيقات دولت هاي پس از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي برشمرد و تصريح كرد: اين مساله به عنوان يك اصل محوري وراهبردي در دولت يازدهم مورد تاكيد و توجه قرار گرفته است.

استاندار قم با اشاره به دغدغه هاي علما و مراجع عظام در امور مختلف، گام برداشتن در مسير رفع اين نگراني ها و دغدغه هاي بجا را تكليف بزرگ مسؤلان عنوان و خاطرنشان كرد: مرجعيت علاوه بر مسائل ديني و معنوي، پاسخگوي نيازهاي مردم در همه زمينه ها هستند.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش با اشاره به اهداف تشكيل اين نشست، آن را گامي عملي در راستاي تقويت و ارتقاي بيش از پيش تعامل دولت با مراجع عظام و علما دانست و افزود: اين شورا در راستاي تاكيد ويژه رئيس جمهور، وظيفه شناسایی مطالبات و دغدغه هاي اصلي علما و حوزه‌های علمیه در زمينه هاي مختلف و انعكاس آن به مجموعه دولت را بر عهده خواهد داشت.

وی با تقدير از همراهي ها و حمايت هاي مؤثر مراجع معظم و علماي اعلام از برنامه ها و سياست هاي اجرايي دولت تدبير و اميد، ابراز اميدواري كرد كه در سايه تداوم اين همفكري ها و حمايت ها، دولت بتواند گام هاي بلندي را در جهت تحقق رهنمودهاي مشفقانه علما و صاحبان فضل و انديشه و حل مشكلات اساسي جامعه بردارد.

بر اساس اعلام روابط عمومي استانداري قم، نمايندگان دفاتر و بيوت آيات عظام حاضر در اين نشست نيز ضمن استقبال از تشكيل شوراي راهبردي تعامل دولت با مراجع و علما، براي حضور فعال در اين نشست و انتقال ديدگاه ها و نقطه نظرات بزرگان دین، اعلام آمادگي كردند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha