دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
آیت‌الله مکارم

حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفتند: باید مراقب بود برنامه‌های فرهنگی رنگ و بوی فرهنگ غربی نگیرد، بلکه پیشینه اسلامی برنامه‌ها حفظ گردد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این مرجع تقلید عصر امروز در دیدار با سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران که در دفتر معظم‌له برگزار شد، فعالیت برای نوجوانان و جوانان را ارزشمند عنوان کرده و گفتند:در حال حاضر نسل جوان بیش از همه، هدف بمباران تبلیغاتی تهاجمات فرهنگی ماهواره‌ها، فضای مجازی و رسانه‌ها است.

ایشان ادامه دادند: این تهاجمات گسترده به جامعه به ویژه نسل جوان به خاطر آن است که جوانان، در میدان مبارزه در مقابل دشمنان می‌ایستند، جوانانی که رژیم شاهنشاهی را سرنگون و درهشت سال دفاع مقدس جنگیدند و در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی حضور فعال دارند و این نسل آینده نظام و اسلام را به نسل‌های آینده منتقل می‌کند.

این مرجع تقلید، تاثیر‌پذیری جوانان را نسبت به دیگر اقشار جامعه بیشتر دانسته و افزودند: جای تاسف دارد که برخی با این روحیه پذیرش از سوی جوانان برای کارهای فرهنگی، مایوس هستند؛ در حالی‌که که یاس اول بدبختی است، باید بدانیم فرهنگ اهل‌بیت‌(ع) به اندازه‌ای غنی است که می‌تواند تمامی فرهنگ‌های غرب و شرق را در سیطره خود در آورد.

ایشان در ادامه خطاب به فعالان عرصه فرهنگی در مساجد گفتند: آنچه بیش از استدلال بر روی جوانان تاثیرگذار است، مسایل عاطفی و اخلاقی است از این رو در برخورد با جوانان هر چه بیشتر این مسایل مورد توجه قرار بگیرد موثرتر خواهد بود.

معظم له مخلوط شدن برنامه‌های فرهنگی با برنامه‌های سیاسی،‌ حزبی و جناحی را آسیبی در کارهای فرهنگی دانسته و گفتند: کارهایی که در مساجد انجام می‌شوند باید بیش از آنکه جنبه دولتی و سازمانی داشته باشد به صورت مردمی اجرا گردد، زیرا این روند برکات زیادی خواهد داشت.

حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی تدبیر برای جلوگیری از بروز اختلاف و درگیری میان جوانان و بزرگان و هیئت امنای مساجد را ضروری دانسته و افزودند: باید مراقب بود که برنامه‌های فرهنگی و هنری، برنامه‌های اصلی مسجد و نماز جماعت را تحت تاثیر قرار ندهد، همچنین به جوانان توصیه شود، نسبت به بزرگترهای مسجد با احترام و ادب رفتار کنند.

ایشان در پایان تاکید نمودند: برنامه‌های فرهنگی نباید رنگ و بوی فرهنگ غربی بگیرد، بلکه باید مراقب بود پیشینه اسلامی این برنامه‌ها حفظ گردد، همچنین فعالیت‌های فرهنگی که از سوی کانون‌های مساجد انجام می‌شود برای همگان تبیین شود تا دیگران نیز نسبت به آن آگاه گردند.

خاطرنشان می شود در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام جواد گلی سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تهران گزارشی از برنامه‌های پیش روی این کانون‌ها در سال 93 ارائه نمود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha