پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ |۲۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 27, 2024
حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی

رئیس دفتر مقام معظم رهبری بابیان این که عاملان جنا یت در غزه، جلادان روزگار هستند گفت: برخی دولت‌های خائن به ظاهر مسلمان هم سوخت هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی را تامین می‌کنند تا آنها به بمباران غزه بپردازند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی امروز در مراسم افتتاحیه بخش همودیالیز مرکز آموزشی، پژوهشی، درمانی شهید بهشتی قم طی سخنانی ضمن تبریک میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) با اشاره به فجایع اخیر در فلسطین و غزه افزود: صدای نامردان و مستکبران در مقابل این فجایع در نمی‌آید و شورای امنیت هم در این شرایط به شورای ضد امنیت تبدیل شده است.

 وی افزود: عاملان این جنایات، جلادان روزگار هستند و بدتر از همه اینکه برخی دولت‌های خائن به ظاهر مسلمان هم سوخت هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی را تامین می‌کنند تا آنها به بمباران غزه بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی گفت: در شرایطی که رژیم صهیونیستی فلسطین را بمباران می‌کند، مشتی مردم احمق نام گروه خود را خلافت اسلامی گذاشته‌اند و به جنایت مشغول هستند؛ یکی از علمای آنها گفته بود بهترین لذت و لحظات عمر من زمانی است که صدای خروج خون از رگ یک شیعه را می‌شنوم.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان این که در شرایط تحریم به سر می‌بریم و پول نفت را به زحمت می‌توان وارد کشور کردافزود: البته رهبر معظم انقلاب در ملاقات با کارگزاران نظام تاکید کردند باید بر اقتصاد مقاومتی تکیه کنیم و هیچ راهی هم غیر از این نیست؛ ایشان گفتند بروید مذاکره کنید ولی من خوشبین نیستم.

ویدر بخش دیگری از سخنان خودبیان داشت: دشمنان و استکبار جهانی اصلا نمی‌خواهند ما وجود داشته باشیم؛ آنها کینه و دشمنی دیرینه با ملت ایران دارند و رهبری هم فرمود، اخیراً یکی از مسئولان آمریکا گفته است با ایران می‌توان سازش کرد ولی با جمهوری اسلامی نمی‌توان، گناه ما این است که می‌خواهیم بنده خدا باشیم و بندگی طاغوت را نکنیم.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در شرایط کنونی کاملا بیدار هستند، خاطرنشان کرد: هر روز مسئله تازه‌ای از ایشان می‌آموزیم؛ به شما هم توصیه می‌کنم در شب‌های قدر در  دعاهایتان از خداوند بخواهید نظام اسلامی، رهبر معظم انقلاب و خدمتگزاران راستین را حفظ کند؛ مانند روز بر ما روشن است که این پرچم به دست امام عصر(عج) خواهد رسید.

وی  یکی از ویژگی‌های وجود مبارک امام حسن مجتبی(ع)، حسن خلق آن حضرت  دانست و بیان داشت: ماه رمضان فرصتی استثنایی در طول سال است به ویژه شب‌های قدر که تمام مقدرات ما در شب‌های قدر تنظیم می‌شوند و به مرحله نهایی می‌رسند و در پایان به محضر امام عصر(عج) ارائه می‌شود؛ باید خود را آماده این شب‌ها کنیم، زیرا هیچ کس اعتمادی ندارد که سال آینده رمضان را درک کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در مورد انفاق خاطرنشان کرد: قرآن می‌فرماید پیش از آنکه مرگ گلوی شما را بگیرد و التماس کنید که خدایا ما را برگردان و مهلتی کوتاه بده، انفاق کنید.

وی  افزود: تا وقتی انسان اختیار مالش را دارد بهتر است در راه خیر از آن بهره‌برداری کند زیرا پس از مرگ، وارثان حق دارند دو سوم اموال او را برای خودشان بردارند و تنها یک سوم برای کار خیر باقی می‌ماند.

وی با اشاره به موقعیت ممتاز قم وجود حوزه علمیه و مراجع عظام تقلید را از ویژگی های معنوی این شهر عنوان و خاطرنشان کرد: زوار و مجاورین شهر کریمه ی اهل بیت (س) و مسجد مقدس جمکران نیازمند ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مناسب می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی افزود: جمعیت بیش از یک میلیون نفری قم نیازمند دسترسی به خدمات گسترده از جمله امکانات بهداشتی و درمانی بیشتر هستند؛ مراکز درمانی قم از همان ابتدا خیریه بوده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش  نیزدر این مراسم ، طی سخنانی با اشاره به ساخت این مرکز توسط خیرین استان قم از تلاش های نیکوکاران در ایجاد و تجهیز مراکز درمانی استان قم قدردانی کرد.

استاندار قم با بیان اینکه مراکز درمانی متعددی در استان قم با مشارکت مستقیم خیرین احداث شده است، نقش آنان را بسیار مهم توصیف و اضافه کرد: دولت برای موفقیت در ارائه ی خدمات هر چه بهتر به مردم نیازمند کمک های این عزیزان است.

وی با اشاره به نقش پروژه های مصوب سفر مقام معظم رهبری به قم تصریح کرد: عمده ی کارهای عمرانی بویژه در بخش بهداشت و درمان سالهای اخیر استان نتیجه ی سفر پرخیر و برکت معظم له بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha