جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ملکی

رئیس مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن حوزه با بیان این که شب عید فطر کمتر از شب قدر نیست، گفت: در این شب تاکید فراوانی از ناحیه نبی مکرم(ص) و ائمه (ع) بر شب زنده داری، عبادت و خواندن دعا های وارده، شده است.

حجت الاسلاموالمسلمین حمید ملکی در گفتگو با  خبر نگار خبرگزاری حوزه با بیان این که عید فطر به معنای عبور موفقیت آمیز از یک ماه بندگی است، گفت: انسان از این جهت خود را پیروز می داند که توانسته با اعمال عبادی، رضایت خدای متعال را به دست آورد، ولذا از این حالت خوشحال است .

رئیس مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن حوزه با اشاره به این که انسان فطرتا موجودی پاک است، افزود: همین فطرت پاک سبب شده تا با آغاز عید فطر، فصل جدیدی را در زندگی برای رضایت مندی پرودگار عالم، با شور و حال بیشتری آغاز کند.

وی با بیان این که شب عید فطر کمتر از شب قدر نیست، خاطرنشان کرد: در این شب هم تاکید فراوانی از ناحیه نبی مکرم(ص) و ائمه طاهرین (ع) بر شب زنده داری، عبادت و خواندن دعا های وارده، شده است .

حجت الاسلام والسلمین ملکی با تاکید بر این که روز عید فطر، روز بزرگی است، ابراز داشت: انسان در این روز منتظر گرفتن اجر و مزد خود از خداوند است، لذا انجام اعمالی چون زیارت امام حسین(ع) در این روز توصیه شده است.

رئیس مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن حوزه با بیان این که جایزه پروردگار عالم مانند جوایز پادشاهان، مادی نیست، بلکه جنبه معنوی دارد، یادآور شد: انقاق کردن قبل از زکات فطره، بسیار در روایات و سیره معصومین (ع)تاکید شده است؛ زیرا زکات هر عبادتی انفاقی است که در ابتدا صورت بگیرد.

مدیر مدرسه علمیه معصومیه قم خاطرنشان کرد: پرداخت زکات فطره از اعمال واجب موکد در این روزمی باشد که باید از مال انسان جدا و به مستحق برسد؛ زیرا دادن زکات باعث تعالی روح، پاکی مال و رشد و سعادت می شود.

رئیس مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن حوزه، افطار کردن با تربت حضرت سیدالشهداء(ع) را یکی دیگر از اعمال مستحب روز عید فطر بر شمرد و گفت: چون روزه گرفتن در این روز حرام است، بنا براین مستحب است مومن این روز را با تربت حضرت امام حسین (ع) افطار کند.

انتهای پیام 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha