پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024
محمدی اوقاف

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امروز برای مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان راهی جز تمسک به قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نداریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدی، عصر جمعه در مراسم تجلیل از برگزیدگان طرح تربیت حافظان قرآن که در مجتمع فرهنگی امامزاده شاه سیدعلی(ع) قم برگزارشد اظهارداشت: برای نجات از شر شیطان بزرگ و صهیونیسم جهانی باید به آموزه های قرآنی تمسک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز آمریکا سردمدار سلطه و غارت ملت های مظلوم جهان و همان شیطان بزرگ است که با حمایت از رژیم صهیونیستی و گروههای تکفیری، جهان اسلام را به خاک و خون کشیده است.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این که امروز برای مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان راهی جز تمسک به قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نداریم، اظهار داشت: ما باید به نقش تعلیم و تربیتی قرآن کریم توجه ویژه ای داشته باشیم، زیرا آموزه های قرآنی نجات بخش و عامل حفاظت در برابر وسوسه های شیاطین است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به تاکید روایات بر ضرورت توجه و احترام به قرآن گفت: کسی که قرآن را بزرگ شمرده و به آن احترام کند خدا را تکریم کرده و کسی که به قرآن بی احترامی کند به خدا بی توجهی کرده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که رعایت عظمت قرآن تنها به خواندن و حفظ این کتاب آسمانی نیست، افزود: هرچند حفظ و خواندن قرآن یکی از برنامه‌های مورد تأکید و مبارک است اما آنچه که مورد توجه باید قرار گیرد این است که خواندن و حفظ قرآن مقدمه‌ای برای عمل به آن باشد.

وی توجه به قرآن در کشور را پس از انقلاب اسلامی چمشگیر دانست و اظهار کرد: در گذشته چندان توجهی به قرآن نمی‌شد اما امروز به برکت انقلاب قدم‌های مثبتی در این زمینه برداشته شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به توجه ویژه رهبرمعظم انقلاب به قرآن گفت: رهبری به مسأله قرآن اهمیت ویژه‌ای می‌دهند و هر ساله در دو نوبت ماه رمضان و پس از مسابقات بین‌المللی قرآن در جمع قاریان و حافظان حضور پیدا کرده و با توصیه‌ها خود جامعه قرآنی را رهنمون می‌سازند.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب در خصوص اهمیت بقاع متبرکه امامزادگان و تربیت حافظان قرآن کریم، گفت: در راستای تبدیل بقاع متبرکه امامزادگان به قطب های فرهنگی و برگزاری طرح های حفظ و آموزش قرآن کریم، اقدامات بسیاری در کشور انجام شده و این برنامه ها در اولویت سازمان اوقاف و امور خیریه قرار گرفته است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، قرآن کریم و ائمه اطهار (س) را از نعمت‌های بزرگ خداوند دانست و متذکر شد: ما باید قدردان این نعمت‌ها باشیم و به آن‌ها تمسک جوییم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مذهبی استان قم خاطرنشان کرد: در راستای گسترش معارف قرآنی نباید از هیچ اقدامی دریغ کنیم، زیرا گسترش این معارف تاثیرات بسیاری برای پیشبرد جوانان و نوجوانان دارد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha