پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024
کبریتی

طلاب باید در اوقات فراغت تابستان به ادای زکات علم خود که همان تبلیغ است، پرداخته و هم با مرور دوباره درس های گذشته، خود را برای سال تحصیلی جدید آماده سازد.

حجت الاسلام مجتبی کبریتی، جانشین مدیر حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، با اشاره به وضعیت فعلی مدارس علمیه، اظهار داشت: هم اکنون بیشتر مدارس علمیه در حال گذران دوره های اختبار و تثبیت بوده و طلاب نیز مشغول انجام فعالیت های تبلیغی در مساجد و روستاها هستند.

وی با اشاره به نحوه برگزاری دوره اختبار و تثبیت، بیان داشت: پس از برگزاری آزمون ورودی مراحل جذب داوطلبین به مدارس آغاز شد که هم اکنون نیز نوبت به اجرای دوره های اختبار و تثبیت رسیده که خوشبختانه این مهم از اواسط مردادماه جاری آغاز و تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام کبریتی در ادامه خاطرنشان کرد: در دوره اختبار، کلاس های آموزشی و تهذیبی برگزار می‌شود که علاوه بر آن جلسات مشاوره از سوی اساتید حوزه با داوطلبین ورود به مدارس برگزار می‌شود و پس از اتمام این دوره، وارد مرحله تثبیت می شوند.

دبیر شورای معاونین حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به شرایط تثبیت داوطلبین در مدارس علمیه، گفت: دارا بودن اخلاق اسلامی، موفقیت در آزمون های دوره آموزشی مرحله اختبار و دارا بودن تأییدیه از مدیر مدرسه، از شرایط تثبیت داوطلبین در مدارس علمیه است.

وی با بیان این که اساتید و مدیران مدارس باید زمینه‌های استفاده حداکثری داوطلبین از فضای حوزه را ببرند، تصریح کرد: با توجه به این که داوطلبین برای بار اول وارد حوزه‌های علمیه می‌شوند؛ به همین دلیل لازم است، مقدمات استفاده حداکثری جوانان از فضای حوزه را فراهم آورند تا خدایی ناکرده شاهد ریزش داوطلبین در دوره اختبار و تثبیت نباشیم.

حجت الاسلام کبریتی، جلسات «هسته گزینش» را مهمترین بخش در سیر جذب یک جوان به مدارس علمیه عنوان کرد و اظهار داشت: هرطلبه برای ورود به مدارس علمیه می‌بایست چندین مرحله را طی کند که مهمترین آنها پس از دوره اختبار و تثبیت، جلسات هسته گزینش است و البته در این جلسات معدودی همچون مدیر حوزه علمیه خوزستان، معاون آمار و بررسی، معاون تهذیب، معاون آموزش و یکی از معاونین، شرکت داشته و داوطلب نیز به صورت مستقیم نقشی در آن ندارد.

جانشین مدیر استانی حوزه علمیه خوزستان، در پایان اوقات فراغت تابستان را بهترین فرصت برای طلاب اعلام کرد و گفت: طلاب در این اوقات می‌توانند به ادای زکات علم خود که همان تبلیغ است، پرداخته و با مرور دوباره درس‌های گذشته، خود را برای سال تحصیلی جدید آماده سازد.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha