سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
رضا مدنی گناباد

مدیرمدرسه علمیه امام رضا (ع) گناباد گفت: یکی از شاخصه های تعالی یک جامعه رواج مناظره در میان صاحبان فکر واندیشه است که باید در این زمینه از سبک مناظرات امام رضا(ع) الگوبرداری کنیم.

حجت الاسلام رضا مدنی، در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری «حوزه» با اشاره به دوران زندگی امام رضا(ع)   افزود: در قرون دوم ، سوم و چهارم در عالم اسلام از این پدیده مبارک با عنوان   " احتجاجات" یاد می شده است که در میان ائمه اطهار (ع)  احتجاجات امام رضا (ع) چون خورشیدی در آسمان ولایت و امامت می درخشید.

وی ادامه داد: عالم آل محمد(ص) در سه سال ولایت عهدی با برگزاری مناظرات علمی با علمای اهل کتاب و اندیشمندان، گرایش های مختلف فکری و مخالفان ولایت و امامت، در حقیقت مکر و حیله مامون در تحمیل ولایت عهدی را به فرصتی استثنایی برای ترویج اسلام اصیل تبدیل کرد.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: کرسی های آزاد اندیشی در واقع بیان امروزی مناظره علمی میان اهل فکر و اندیشه است که سالها است در کشور ما علی رغم مطالبه جدی رهبر حکیم انقلاب با بی مهری صاحبان فکر و اندیشه و بستر سازان آن مواجه شده است.

وی گفت: استفاده صحیح از کرسی های آزاد اندیشی و رواج آن در جامعه علمی و فرهنگی کشورمان راه را بر بسیاری  از انحرافات می بندد چنانکه زمینه را برای ارتقای سطح فهم و معرفت بشر فراهم می آورد.

حجت الاسلام مدنی در پایان یادآورشد : وقتی ما به گذشته علما و اندیشمندان خود بر می گردیم می بینیم علمایی که پا در این عرصه گذشته اند مانند شیخ مفید، سیدمرتضی، علامه حلی ، علامه طباطبایی ، شهید علامه مرتضی مطهری و علامه جعفری تاثیرگذاری بیشتری داشته اند ونسبت به دیگر همسنگران خود در عرصه فرهنگ و ارتقاء آن موفق تر بوده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha