دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ |۲۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 26, 2024
تصاویری از مرحوم آیت‌الله شب زنده دار

آئین چهلمین روز ارتحال آیت الله شب زنده‌دار با حضور طلاب، علما ،فضلا مسئولین و مردم در شهر جهرم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین مهدی شب زنده دار جهرمی عضو فقهای شورای نگهبان، در آئین چهلمین روز ارتحال آیت الله حسین شب زنده دار که در امامزاده ابراهیم (ع) جهرم برگزار شد، از عوامل موثر در تربیت این عالم ربانی را وجود علمای فرهیخته در جهرم دانست و بیان کرد: آیت الله شب زنده دار در ابتدای دوران طلبگی خود روزهای جمعه را به دیدار مرحوم آیت الله حق شناس می رفتند و ضمن قرائت خطبه همام نهج البلاغه اشک از دیدگان استادش جاری می شد.

حجت الاسلام سیدحسین مومنی قمی نیز در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: برای سالکین طریق بهره بردن از برنامه جامع و هدفمند و استفاده کردن از الگوهای ناب اهمیت دارد و جامع ترین برنامه برای زیستن در قرآن کریم تبیین شده است.

این خطیب حوزوی، با بیان اینکه جامع و کامل ترین دستورات دین در شریعت برای ما بیان شده است، گفت: بر اساس قرآن و روایات معصومین (ع) بعد از قانون هدفمند نیازمند به الگو هستیم که این مهم برای ادامه راه و طریق به انسان انگیزه می دهد.

وی با بیان اینکه قانون و برنامه منحصر به قرآن و روایات و الگو نیز منحصر به پیامبر (ص) و معصومین (ع)، است، بیان کرد: بعد از ائمه (ع) کسانی که بر اساس قانون و سیره طی طریق کردند می توانند به عنوان الگو قرار بگیرند.

حجت الاسلام مومنی، با اشاره به لزوم الگوگیری از سیره عملی آیت الله شب زنده دار برای کسانی که طالب بوده و قصد قرار گرفتن در این مسیر دارند، خاطرنشان کرد: سیره عملی این عالم فرزانه در ابعاد مختلف باید نصب العین زندگی ما قرار بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha