سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
لاکانی

مدیر حوزه علمیه گیلان گفت: حوزه علمیه این استان در بخش آموزش از جهش بسیار خوبی برخوردار بوده و در سال جدیداز 700 متقاضی ورود به حوزه 270 نفر پذیرفته شده اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام لاکانی با بیان اینکه در گیلان 15 مدرسه علمیه فعالیت دارندو یکصد پانزده استاد به کار تدریس در واحد‌های آموزشی را عهده‌دار هستند

مدیر حوزه استان گیلان گفت:پذیرش طلبه در گیلان نسبت به سال گذشته از افزایش چشمگیری برخودار بوده و دو برابر سال گذشته طلبه پذیرفته شده و هم‌اکنون بیش از یکهزار و چهارصد طلبه در مدارس استان مشغول تحصیل می‌باشند.

وی خاطر نشان ساخت: امکان تحصیل در سطوح اول، دوم و سوم در حوزه علمیه گیلان دایر است و زمینه راه اندازی سطح چهار نیز فراهم شده تا طلاب علاوه بر رشد علمی به امر تبلیغ نیز بپردازند.

حجت الاسلام لاکانی گفت:حوزه بین المللی امیرالمومنین (ع) رشت، دومین سال تحصیلی خود را با 120 طلبه آغاز می کند و در سال های آینده طلبه های بیشتری را جذب خواهد کرد.

وی ادامه داد: 70 روحانی طرح هجرت بلندمدت در عرصه تبلیغ و 400 طلبه نیز در طرح موقت در مناسبت

های مختلف تبلیغی متکفل امور تبلیغ در شهر ها و روستاهای استان هستند.

مدیر حوزه استان گیلان افزود: "گسترش مدارس وابسته به حوزه" به صورتی که مدارس پسرانه و دخترانه به صورت تمام وقت شاهد حضور طلبه باشند، از برنامه‌های خوب حوزه و طرح« مطلع فجر» ،" با هدف آموزش مهارت های زندگی در ادارات به کسانی که تازه ازدواج کرده‌اند، طرح «رحمت کارگری» در کارخانجات استان جهت افزایش فهم و درک کارگران از معارف اسلام و... از برنامه های فرهنگی حوزه علمیه استان گیلان است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha