چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
نصوری

حوزه / معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت حوزه گفت: اطاعت از امام(ع) یکی از خلأهایی است که در دوران غیبت وجود دارد، و با وجود این مردم در دوران دفاع مقدس اوج ولایت پذیری را به نمایش گذاشتند.

حجت الاسلام محمدرضا نصوری در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» با تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و نام شهدای جنگ تحمیلی، اظهار کرد: یکی از فضاهایی که در زمان جنگ بسیار مشهود بود و باید در زمان کنونی نیز آن را در جامعه ترویج کنیم، فرهنگ ایثار و مقاومت است.

وی با اشاره به این که دوران غیبت، را دوران تمرین اطاعت و ولایت پذیری مردم خواند و گفت: در دوران جنگ تحمیلی، رزمندگان در اطاعت از رهبر خود موفق بودند و شاهدیم که در وصیت‌نامه شهدا همواره از تبعیت از ولی‌فقیه و امام یاد شده است.

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت حوزه با بیان این که دوران دفاع مقدس معنویت فراوانی برای کشور به همراه داشت، تصریح کرد: اطاعت از امام(ع) یکی از خلأهای دوران غیبت است، ولی در زمان جنگ مردم ما نشان دادند که روحیه اطاعت پذیری بالایی دارند.

وی، همدلی مردم را یکی از ویژگی‌های دوران دفاع مقدس برشمرد و ابراز داشت: در آن زمان با این که مردم مشکلات بسیاری داشتند و ساعت‌ها مجبور بودند در صف بنزین و ... بایستند، ولی به یکدیگر کمک می‌کردند و حس همدلی بین مردم بسیار قوی بود.

حجت الاسلام نصوری افزود: همه دنیا به عراق کمک کرد، ولی مردم ایران با همدلی و از خود گذشتگی دنیای استکبار را شکست داد.

وی، مشارکت همگانی را یکی دیگر از ویژگی‌های مردم در دوران دفاع مقدس ذکر کرد و ادامه داد: در آن زمان همه مردم ایران سعی می‌کردند که به نوعی در جنگ سهیم باشند و مشارکت کنند.

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت حوزه ببا اشاره به نقش بارز روحانیت در دوران دفاع مقدس، ابراز داشت: با توجه به آماری که بنیاد شهید اعلام کرده است، روحانیون بیشترین آمار شهدا را در میان قشرهای مختلف دارند.

این کارشناس مهدویت تصریح کرد: روحانیون در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور پررنگی داشتند و به رزمندگان روحیه می‌دادند و حالت معنوی خاصی در جبهه‌های جنگ به وجود می‌آوردند.

حجت الاسلام نصوری بیان کرد: روحانیون علاوه بر تبلیغ، لباس رزم نیز بر تن می‌کردند و در جبهه‌ها پا به پای رزمنده‌ها با دشمن بعثی می‌جنگیدند.

وی با بیان این که پس از ناکامی دنیای استکبار در جنگ تحمیلی، امروز از طریق جبهه‌های دیگری می‌خواهند به ایران آسیب برسانند، گفت: امروز دشمنان تلاش خود را می‌کنند که از لحاظ فرهنگی بر جوانان ایران تأثیر بگذارند و اعتقادات آنان را تضعیف کنند.

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت حوزه با اشاره به این که دشمنان در جنگ نرم تلاش می‌کنند بر احساسات و عواطف مردم اثر بگذارند، عنوان کرد: روحانیون نباید نسبت به اتفاقات روز بی‌تفاوت باشند، بلکه باید به سرعت شبهات را پاسخ دهند و حضوری فعال در تمامی عرصه‌ها داشته باشند و دشمنان را در اجرای نقشه‌های خود ناکام بگذارند.

حجت الاسلام نصوری با بیان این که روحانیون باید نقشه دشمنان را به خوبی به جوانان بشناسانند، تاکید کرد: آن‌ها می‌خواهند مردم ایران را ناامید کرده و مبانی دینی را تخریب کنند، ولی ما باید در مقابل آن‌ها بایستیم.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha