سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
حجت الاسلام رضوی اردکانی

عضو جامعه روحانیت شیراز گفت: با وجود این‌که امروز ما در آماج تهاجم‌ فرهنگی دشمنان هستیم، اما تدین و اعتقادات قوی مردم کشور باعث بی اثر ماندن این تهاجمات شده است.

حجت‌الاسلام سید ابوفاضل رضوی اردکانی، امام جمعه موقت شیراز در گفتگو با خبرگزاری حوزه از شیراز،  با اشاره به حدیث «الناس علی  دین ملوکهم» گفت: این حدیث که به عنوان یک راهبرد اساسی در نظام و حکومت شناخته می‌شود، بیانگر تأثیر نظام و حکومت در فرهنگ جامعه است.

امام جمعه موقت شیراز افزود: ‌ این مسأله بدان معناست که اگر مسؤولان یک نظام روشی الهی را در جامعه پیاده کنند، زمینه هدایت آن جامعه را به سوی یک زندگی متعالی و حیات طیبه فراهم خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: البته خوشبختانه در نظام جمهوری اسلامی ایران مسؤولان ما و در نظام ما مخصوصاً مقام معظم رهبری، مجتهدی عادل است و بر اساس قانون اساسی و فقه اسلامی تنها حکومتی است که ولی الهی دارد که البته ولی فقیه شرایطی دارد که در هیچ‌یک از مکتب‌ها و نظام‌های جهانی این شرایط برای آن‌ها نیست.

 امام جمعه موقت شیراز با تأکید بر اینکه مردم نیز مستقیماً در اصلاح جامعه نقش دارند، گفت: این مردم هستند که می‌توانند با انتخاب مسؤولان و کارگزاران صالح، حکومت صالحی را به وجود آورند که آن حکومت نیز زمینه‌ساز تمدن‌ اسلامی باشد چنانچه در نظام ما این مردم هستند که حتی نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و یا رییس جمهور انتخاب می‌کنند و رییس جمهور نیز کابینه دولت و مسؤولانی را انتخاب می‌کنند.

حجت‌الاسلام سید ابوفاضل رضوی اردکانی ادامه داد: اگر مردم، نمایندگان و رییس جمهور صالحی برای خود انتخاب کرده باشند مسلماً این افراد اقداماتی که انجام می‌دهند و مسؤولانی را که برای رسیدگی به امور مردم در سر کار قرار می‌دهند صالح خواهند بود، البته این بدان معنا نیست که اگر فردی در حکومت خطا کرد، کل حکومت به خطا رفته است بالاخره در هر جایی ممکن است افراد خاطی وجود داشته باشد مانند قضیه فساد 3 هزار میلیارد تومانی که این حکومت بود قضیه را برملا کرد و به آن رسیدگی کرد.

وی تأکید کرد: با توجه به حدیث «الناس علی دین ملوکهم» می‌توان چنین نتیجه گرفت که مردم نیز باید در انتخاب کارگزاران خود دقت کرده و افراد صالحی را انتخاب کنند تا جامعه نیز به شکل صحیح مدیریت شود که خوشبختانه مردم ما بسیار آگاه هستند و هرگز تحت هیچ شرایطی بصیرت خود را از دست نمی دهند؛ بطور مثال با وجود این‌که امروز ما در آماج تهاجم‌ فرهنگی دشمنان هستیم، اما تدین و اعتقادات قوی مردم کشور باعث بی اثر ماندن این تهاجمات شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha