چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه / حجت الاسلام عطشانی گفت: هم اکنون بخش زیادی از روستاهای استان خوزستان فاقد مبلغ و امام جماعت بوده که باید این مشکل هرچه سریعتر از سوی نهادهای فرهنگی به ویژه حوزه های علمیه حل شود.

حجت الاسلام محمدطاهر عطشانی، استاد حوزه علمیه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، بر لزوم توجه مبلغان به نشر اندیشه های انقلاب اسلامی در مناطق حاشیه ای استان خوزستان تأکید کرد و اظهار داشت: هم اکنون بخش عظیمی از توان دشمن روی روستاها و مناطق دور افتاده متمرکز شده و باید در این راستا اقدام های خوبی صورت پذیرد.

وی خواستار افزایش مبلغان در مناطق دور افتاده کشور به ویژه استان خوزستان شد و بیان داشت: هم اکنون بخش زیادی از روستاهای استان خوزستان فاقد مبلغ و امام جماعت بوده که باید این مشکل هرچه سریعتر از سوی نهادهای فرهنگی به ویژه حوزه های علمیه حل شود.

این استاد حوزه علمیه با تقدیر از زحمات مبلغین فعال در روستاهای حاشیه ای استان، گفت: امروز تعداد زیادی از مبلغان حوزه های علمیه در حال انجام رسالت ذاتی خود هستند، اما با این حال، همچنان در تغذیه فکری مردم مناطق محروم استان دچار مشکل هستیم و باید اقدامی مؤثر و فوری برای حل این مسأله انجام پذیرد.

حجت الاسلام عطشانی، در ادامه با بیان این که بیان خاطرات شهدا به صورت واقعی و به دور از مبالغه و بزرگ نمایی تأثیر بسزایی در الگو پذیری جوانان از سیره آنها می شود، بیان داشت: اگر ما خواهان الگو پذیری جوانان از سیره شهدا هستیم، باید خاطرات آنها را به صورت کاملا واقعی برای آنها بیان کنیم، که برای این مهم می توان از روحانیان رزمنده دفاع مقدس استفاده کرد.

استاد حوزه علمیه خوزستان، به هجمه گسترده فرهنگی دشمن اشاره کرد و گفت: به جرأت می توان گفت که امروز مبلغان حوزه های علمیه تنها موفق به مقابله با بخش اندکی  از شبهات و تهاجمات دشمن شده اند، که این مسأله جای تامل و بررسی  برای طلاب و روحانیان حوزه های علمیه به همراه دارد.

این فعال عرصه فرهنگی، تبلیغ و انجام فعالیت های فرهنگی در مساجد را اقدامی قابل تقدیر و در مواردی لازم و واجب عنوان کرد و اظهار داشت: به یقین باید بخشی از طلاب حوزه های علمیه در مساجد و حسینه های شهرها و روستاها فعالیت کنند؛ اما نباید از مناطق حاشیه ای استان خوزستان  غافل شد؛ چرا که امروز خطر بزرگی مردم مناطق دوره افتاده و حاشیه ای این استان را تهدید می کند.

حجت الاسلام عطشانی، در پایان سخنان خود، با بیان این که امروز مرزهای فکری جوانان مورد هجمه شبهات اخلاقی و عقیدتی قرار دارند، گفت: من به عنوان یکی از روحانیانی که چند سالی مدیریت یکی از مدارس علمیه مناطق حاشیه ای استان خوزستان را اداره می کرد، از همه طلاب و مبلغان حوزه های علمیه تقاضای ورود آنها به عرصه تبلیغ برون شهری و روستایی هستم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha