سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ |۲ محرم ۱۴۴۶ | Jul 9, 2024
کریمی فر - لرستان

حوزه / مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان باید از ظرفیت و پتانسیل بالای حوزه‌های علمیه در جهت تربیت دینی و معنوی دانش آموزان نهایت بهره را برد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، کریمی‌فر، مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در نخستین نشست هم‌اندیشی آموزش و پرورش با حوزه‌های علمیه که در بیت  امام جمعه برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های مطلوب چند سال اخیر حوزه‌ علمیه با مدارس گفت: باید از ظرفیت و پتانسیل بالای حوزه‌های علمیه در جهت تربیت دینی و معنوی دانش آموزان نهایت بهره را برد.

وی افزود: هم‌اکنون برای تحقق فعالیت‌های فرهنگی و دینی باید سیستم پژوهش و فرهنگ تحقیق در مدارس با نگاه ویژه‌ای دنبال شود تا دانش‌آموزان به نگاهی پژوهش‌محور دست یابند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به این‌که  انسان زاییده شرایط نیست ولی می‌تواند خالق شرایط باشد، نقش سازنده‌ای محیط مدارس در شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموزان در بزرگسالی را مهم توصیف کرد و گفت: در این خصوص باید با تعامل با علما، طلاب و حوزویان اقدامی جدی در مدارس صورت گیرد.

به گفته کریمی‌فر، با تعامل و همکاری حوزه  و آموزش و پرورش می‌توان دانش‌آموزان را در مدارس نسبت به معنویات و ضرورت دین در زندگی راغب کرد، تا در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز گام موثری برداریم.

وی معتقد است: با ایجاد فضای صمیمی بین دانش آموزان از طریق حوزویان، می‌توان دانش‌آموزان را به فرهنگ خودباوری و تقویت ایمان و اعتقادات هدایت نمود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان در پایان تصریح کرد:هم‌اکنون به منظور فرهنگ‌سازی نماز و ترغیب دانش‌آموزان به این مهم چهارشنبه هر هفته در مدارس نواحی یک و دو خرم‌آباد نماز جماعت دانش‌آموزان با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان صورت می‌گیرد.

گفتنی است: در پایان این جلسه روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها نیز پیشنهادات خود را برای  همکاری هرچه بهتر حوزه وآموزش و پرورش ارائه دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha