یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024
شهریاری

حوزه/ جوانان در استفاده از وسایل ارتباط جمعی مثل اینترنت،تلفن همراه و سایر امکانات حد لازم را رعایت کنند چرا این گونه وسایل عواملی هستند که اگر درست و صحیح استفاده نشود وقت انسان را تلف می کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری، معاون فناوری قوه قضائیه کشور در مراسم جشن بزرگ عید غدیر طلاب حوزه های علمیه قزوین که امروز یکشنبه 20 مهرماه  در مسجدالنبی(ص) قزوین برگزار شد با تقسیم وجود انسان به دو بخش ظاهری و باطنی گفت: انسان دارای دو بعد ظاهری و باطنی است که بعد ظاهری مر بوط به جسم و بعد باطنی مربوط به روح انسان است .

وی افزود: بعد ظاهری انسان با حواس ظاهر قابل رویت است که شامل لباس و سایر خصوصیات فیزیکی است و اسلام هم برای ظاهر انسان دارای احکامی در نوع پوشش و سایر ملزومات است.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری ادامه داد: هرکس که ظاهر مسلمانی خود را حفظ کند معلوم می شود که از اولیّات اسلامی خبر دارد و هر کس که این ظاهر را رعایت نکند معلوم می شود که از خصوصیات ظاهری و مباحث اولیه اسلامی آگاهی ندارد.

معاون فناوری قوه قضائیه، لباس طلاب را زینتی منسوب به پیامبر اکرم(ص) دانست و عنوان کرد: طلابی که ملبس به لباس روحانیت می شوند در واقع خود را مزین به زینتی از زینت های رسول خدا (ص) می نمایند و عمامه گذاری هم سنتی است که در برخی اخبار و روایت ها به آن اشاره شده است.

عضو شورای عالی مجازی کشور اظهار کرد: این تغییر لباس، تغییر در خصوصیات ظاهری انسان است و در واقع طلبه ای که ملبس می شود نوعی لباس را کنار گذاشته و نوع دیگری از لباس را بر تن می کند اما همه مسئله این نیست بلکه این تغییرات باید در بعد باطنی انسان هم به وجود بیاید.

معاون فناوری قوه قضائیه یقین را از جمله ویژگی های باطنی انسان نام برد و با تقسیم آن به علم الیقین، عین الیقین و حق الیقین  گفت: یقین در مقابل شک و هر نوع اعتقاد جازم را می گویند که دارای سلسله مراتبی است که مراحل پایین آن به انسان های عادی هم تعلق دارد اما مرحله بالای آن اختصاص به انبیاء و اولیای الهی دارد.

عضو شورای عالی مجازی کشور اضافه کرد: واعظی که دیگران را پند و اندرز می دهد باید خودش هم به گفته های خودش یقین و ایمان داشته باشد و این گونه نباشد که دیگران را دعوت به امری کنیم که خود عامل به آن نیستیم.

وی افزود: جوانان در استفاده از وسایل ارتباط جمعی مثل اینترنت،تلفن همراه و سایر امکانات، حد لازم را رعایت کنند چرا این گونه وسایل عواملی هستند که اگر درست و صحیح استفاده نشود وقت انسان را او می گیرد.

معاون فناوری قوه قضائیه توصیه کرد:  طلاب و جوانان باید به داناییهای مورد نیاز خود قانع بوده و سعی کنند تا  در محیط اینترنت خود را رها نسازند چرا که وقت آنها ارزش زیادی دارد و باید از وقت خود برای پژوهش و کسب دانش ها و مهارت های لازم استفاده کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha