یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
عمامه گذاری آیت الله مکارم

حوزه/ در سالروز عید غدیر خم مراسم جشن و سرور و عمامه گذاری جمعی ازطلاب با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی در مدرسه امیرالمومنین (ع) قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» این مراسم با قرائت قرآن کریم شروع شد و مداحان اهل بیت (ع) در وصف حضرت علی(ع) به مدیحه سرایی پرداختند و موجب شور و هیجان خاصی در بین عاشقان شدند.

درادامه تعداد 100 نفراز طلاب در روز ولایت به دست مبارک آیت الله مکارم شیرازی ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.

این مرجع تقلید در سخنان کوتاهی غدیر را از اعیاد بزرگ اسلام دانستند و بر لزوم اطاعت از ولایت وحفظ و نگهبانی از اسلام و انقلاب  تاکید کردند.

در ادامه حجت الاسلام محمود وزیری  از فضلای حوزه، در سخنانی با اشاره به فضائل حضرت علی (ع) در کلام علمای اهل سنت گفت: در فضیلت این روز همین اندازه بس، که علمای اهل سنت مانند زمخشری و فخررازی در کتابهایشان بارها به فضیلت آن بزرگوار اقرار کردند.

وی افزود: اگر کسی با مکتب ولایت ارتباط داشته باشد و از این مکتب جدا نشود، مشمول این حدیث پیامبر(ص) که فرموده است «خدا ازنور چشم حضرت علی (ع) 70 هزار فرشته را آفرید که برای دوستانش استغفارکنند» خواهد شد.

 حجت الاسلام وزیری روایتی از خطیب بغدادی یکی از علمای اهل سنت از نبی مکرم (ص) که فرموده است«خدای متعال در شب معراج با زبان حضرت علی (ع) با من سخن گفته است» زیرا خدا محبوبتر از امیر المومنین (ع) نیافته است، اشاره کرد.

سخنران این مراسم اظهار داشت: بزرگی ایمان، صبر، عبادت و اخلاص حضرت علی (ع) براحدی حتی اهل سنت پوشیده نیست و حتی خلفای 3 گانه بارها به بزرگی و ایمان آن حضرت اقرار دارند، ولی، حاضر نیستند خلافت و ولایت حضرت را بپذیرند.

وی گفت: حقانیت اهل بیت (ع) بر هیچ کس حتی علمای اهل سنت پوشیده نیست، زیرا علمای مانند زمخشری در کتاب خود به روایت «ذکر علی عباده» که دلیل بر حقانیت  حضرت علی (ع) است ذکر کرده است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha