یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
علمای لبنان

اگر مقاومت نبود، اسراییل از کشور ما بیرون نمی رفت، اگر مقاومت نبود داعش اکنون در سرتاسر کشور ما از شمال تا پایتخت عربده می کشید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، تجمع علمای مسلمان لبنان در بیانیه ای اعلام کرد: در هفته گذشته خبرهایی به دست ما رسیده که برخی قصد دامن زدن به درگیری های سیاسی را دارند در حالی که چنین مواضعی نمی تواند بر اساس حس ملی و همبستگی میان ارکان میهن باشد و ما اکنون بیش از هر زمان دیگر نیازمند وحدت و همبستگی هستیم. آیا از لحاظ ملی و شرعی جایز است که پیکان انتقادات متوجه مقاومت شود آن هم در وقتی که مقاومت از تمام وطن دفاع می کند و از میهن ما در برابر دو دشمن کشور یعنی صهیونیست ها و تکفیری ها دفاع می کند؟

این بیانیه خطاب به وزیر دادگستری گفته است: وزیر دادگستری که از تروریست ها در شهر خود یعنی ترابلس حمایت کرده و از آنها پشتیبانی کامل کرده ای تا مقاومت را متهم سازند، آیا این کار شما عادلانه است؟؟! آیا ما حق نداریم بپرسیم اینها چه کسانی هستند که در کمین گشت های ارتش لبنان می نشینند و سپس شما با آنها وارد مذاکره میشوی تا آنها را به پناهگاه امن برسانی؟!!

این بیانیه می افزاید: کدام انسان عاقل و عادل می تواند میان مقاومت و گروه های تروریستی قیاس کند  حال آنکه مقاومت، کشور ما را آزاد کرده و همچنان از کشور در برابر صهیونیست ها حمایت می کند اما گروه های تروریستی با نیروهای امنیتی لبنان می جنگند و سربازان ارتش را می ربایند و بر سر آنها معامله کرده و برخی از آنها را هم سر می برند.

در بیانیه تجمع علمای مسلمان آمده: ما به تمام هم وطنان خود اعلام می کنیم که اگر مقاومت نبود، اسراییل از کشور ما بیرون نمی رفت، اگر مقاومت نبود داعش اکنون در سرتاسر کشور ما از شمال تا پایتخت عربده می کشید. پس شما باید منافع ملی را بر منافع حزبی ناچیز خود مقدام بدارید و اگر هم بخواهید به این کار خود ادامه دهید بدانید که کشور را به تباهی می کشید و تاریخ، شما را سرزنش خواهد نمود.

این نهادعلمایی تاکید کرد: ما وظیفه داریم به وحدت ملی و زندگی مشترک و همبستگی در برابر خطر های پیش روی خود روی آوریم تا لبنانی بسازیم که همه لبنانی ها بتوانند در آن زندگی کنند نه لبنانی که همه از آن مهاجرت کرده و کشورهای بیگانه را آباد سازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha