یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024
تفاهم‌نامه

حوزه/ در نشست سرپرست دانشگاه فرهنگیان با رئیس شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، تفاهم نامه همکاری بین این دو نهاد امضا شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از دانشگاه فرهنگیان، حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا، رئیس شورای تخصصی حوزه ای شورای عالی انقلاب فرهنگی، با اشاره به اهمیت گسترش علوم انسانی گفت: در سال های اخیر، فلسفه در عرصه های مختلف گسترش یافته است و زمینه برای پرداختن به فلسفه تعلیم و تربیت فراهم است، پژوهشکده ی تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه فرهنگیان، فضای مناسبی برای پرداختن به این موضوع است.

وی شورای تخصصی حوزه ای را یکی از شوراهای اقماری شورای انقلاب فرهنگی دانست و افزود: مصوبات این شورا، در حکم مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است، همچنین این شورا زیر مجموعه شورای عالی حوزه است و اعضای شورای حوزه ای به صورت مشترک انتخاب می شوند.

رئیس شورای تخصصی حوزه ای شورای عالی انقلاب فرهنگی ، تصریح کرد: شورای تخصصی حوزه ای از سه کمیسیون فرهنگ عمومی، علم و تربیت و امور حوزه ای تشکیل شده است، همچنین اعضای این شورا در ترسیم نقشه جامع علمی کشور و نقشه مهندسی فرهنگ نقش داشتند.

حجت اسلام بناری عضو هیئت علمی جامعه المصطفی (ع)  نیز در ادامه این جلسه با اشاره به برخی زمینه ها و فرصت های همکاری دانشگاه فرهنگیان با شورای تخصصی حوزه ای شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نهادهای مختلف حوزوی مانند انجمن تعلیم و تربیت اسلامی، موسسه امام خمینی (ره) و جامعه المصطفی، فعالیت های خوبی را در عرصه تعلیم و تربیت انجام دادند که دانشگاه فرهنگیان می تواند از پژوهش این نهادها استفاده کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha