چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
جشنواره فرهنگی ورزشی طلاب ویژه دهه فجر

حوزه/ مدرسه علمیه امام المهدی(عج) زرگان خوزستان گفت: در این مدرسه صبح ها قبل از شروع کلاس ها، ورزش همگانی برگزار می شود و در حال انجام مقدمات راه اندازی رشته های ورزشی همچون دفاع شخصی، تنیس روی میز و والیبال هستیم.

حجت الاسلام عبدالکریم سلطانی، مدیر مدرسه علمیه امام المهدی(عج) زرگان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به فرا رسیدن روز "تربیت بدنی و ورزش"، گفت: ورزش یکی از موهبت های الهی است که تأثیر مستقیمی بر سلام روح و جسم انسان داشته و خداوند متعال انسان را به این امر تشویق کرده است.

وی با اشاره به توصیه قرآن در خصوص توجه انسان به ورزش، بیان داشت: خداوند متعال در قرآن کریم بیان می کند که «إِنَّ اللَّهَ اصْطَفاهُ عَلَيْکُمْ وَ زادَهُ بَسْطَةً فِي الْعِلْمِ وَ الْجِسْمِ» و این بدان معناست که قوت در علم و جسم به اتفاق هم در نظر گرفته شده؛ از این رو ورزش در انجام رسالت های الهی بسیار لازم و ضروری بوده و اگر طلاب و روحانیون به این مهم توجه داشته باشند، به یقین موفقیت بیشتری در کارهایشان حاصل خواهد شد.

حجت الاسلام سلطانی، با اشاره به انجام فعالیت های ورزشی در مدرسه علمیه امام المهدی(عج) زرگان، خاطرنشان ساخت: در این مدرسه صبح ها قبل از شروع کلاس ها، ورزش همگانی صورت می گیرد و هم اکنون نیز در حال انجام مقدمات لازم برای راه اندازی رشته های ورزشی همچون دفاع شخصی، تنیس روی میز و والیبال هستیم.

مدیر مدرسه علمیه امام المهدی(عج) زرگان، با اشاره به تأثیر ورزش در پیشرفت علمی طلاب، اذعان داشت: طلابی که به صورت مداوم اهل ورزش و تقویت قوای جسمانی هستند، هم در زمینه معنویت و هم در خصوص پیشرفت در سطوح علمی، بسیار موفق تر از سایر طلابی هستند که به ورزش اهمیت چندانی نمی دهند.

وی در پایان در پاسخ به سؤالی مبنی بر«برخی از طلاب در کنار انجام فعالیت های ورزشی، مسابقات ورزشی داخلی یا خارجی را نیز نگاه می کنند، نظر شما در این رابطه چیست؟»، گفت: تماشای ورزش ثمره جسمانی و روحی برای طلاب ندارد و از طرفی در برخی اوقات سبب اتلاف وقت و تعصبات بی جا نیز می شود؛ از این رو توصیه می شود که با پیگیری اخبار ورزشی، اطلاعات ورزشی را بدست بیاورند و وقت گرانبهای خود را در راه تحصیل، تهذیب و ورزش کردن قرار دهند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha