دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
کد خبر: 338670
۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲
خزائی

معاون آموزش حوزه علمیه سیستان و بلوچستان با تاکید براینکه استاد پروری از برنامه‌‌های مهم این حوزه است، از همه اساتید سیستانی مقیم در استانهای کشور برای همکاری دعوت به عمل آورد.

حجت الاسلام محمد خزاعی، در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه با اشاره به برنامه های معاونت آموزش حوزه علمیه استان سیستان و بلوچستان  اظهارداشت: با توجه تغییر مدیریت  حوزه استان  و به تبع معاونت آموزش، اولین اولویت ما در برگزاری یک هم اندیشی، بین مدیران آموزش استان و مسئولان آموزش حوزه های  علمیه کشور می باشد تا دراین مراسم سیاست ها و چشم اندازها بررسی شده و راهبرد معاونت آموزش مشخص گردد.

وی ادامه داد: این هم اندیشی با توجه به هماهنگی هایی که به عمل امده است بعد از دهه اول محرم برگزار خواهدشد.

معاون آموزش حوزه علمیه سیستان و بلوچستان گفت: از دیگر برنامه های معاونت آموزش طرح ارتقا سطح علمی و آموزشی  اساتید حوزه استان است که در همین راستا دوره ای بعد از نیمسال اول تحصیلی در نظر گرفته شده است.

به گفته وی در این دوره علاوه بیان جدید ترین متدهای آموزشی از اساتید برتر در نیم سال اول تحصیلی نیز تجیلیل خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون حدود 900 طلبه  در 12 مدرسه علمیه در سطح استان مشغول فراگیری علوم دینی هستند، اذعان داشت:  هم اکنون طلاب مستقر در شهرهای زاهدان، چابهار و زابل تا مقطع سطح 3 مشغول تحصیل  در حوزه بوده و ما در دیگر شهرهای خود این مقاطع را نداریم  لذا در  همین راستا در تلاشیم تا در دیگر شهرهای خود نیز مقاطع دو  و سه را نیز راه اندازی نماییم تا طلاب با فرصت بهتری به تحصیل بپردازند.

حجت الاسلام خزاعی، تصریح کرد: استاد پروری دیگر برنامه ما در حوزه است که در صددیم تا طلاب موفق را شناسایی و با برگزاری دوره هایی با حضور اساتید موفق استان، ظرفیت علمی این طلاب را افزایش داده و در نهایت بتوانیم از هیمن افراد در حوزه استان بهره ببریم.

وی تجهیر مدارس استان به امکانات روز و برنامه ریزی های پایه ای و متنوع برای جذب دانش آموزان نخبه به حوزه های علمیه را از دیگربرنامه های این حوزه بر شمرد و خاطرنشان ساخت:  یکی از نیازهای اساسی حوزه استان به وجود اساتید توانمند است لذا از تمام طلاب استان که در دیگر استانهای کشور مشغول تحصیل اند از طریق همین رسانه فراگیر برای حضور در حوزه دعوت می نماییم.

به گفته  معاون آموزش حوزه علمیه سیستان و بلوچستان، تمام امکانات لازم برای رفاه، امنیت و آسایش اساتید در استان در نظر گرفته شده و از این حیث نباید اساتید دغدغه ای داشته باشند.

انتهای پیام18/313

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha