دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
طباطبایی خوزستان

حوزه/ امروز در بیشتر خانه های روستایی، یعنی مکان هایی که تلویزیون صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران آنتن ندارد، ماهواره های دشمن فعال بوده و به صورت لحظه ای بر فکر و باورهای دینی مردم روستایی تأثیر می گذارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، حجت الاسلام عبدالرضا طباطبایی، استاد حوزه علمیه خوزستان، ظهر امروز، در جمع عزاداران حسینی شهرستان اندیکا، بر ترویج و نشر فرهنگ عاشورا از سوی روحانیان و مبلغان دینی تأکید کرد و اظهار داشت: هدف قیام امام حسین(ع) پا برجا ماندن اسلام به واسطه امر به معروف و نهی از منکر بود و امروز اگر ما خواهان جاودان شدن دین و شریعت اسلام هستیم، باید در راستای احیای این فریضه الهی تلاش کنیم.

وی با بیان این که جامعه به معارف عاشورایی و مبانی حقیقی اسلام نیاز دارد، بیان داشت: اعزام مبلغ به مناطق مختلف به ویژه مناطق محروم و روستاهای استان از جمله اقداماتی است که می توان در ترویج فرهنگ ناب تشیع و واقعه عاشورا انجام داد.

این استاد حوزه علمیه با بیان این که تبعیت محض از ولایت فقیه، مهمترین درسی است که ما می توانیم از یاران عاشورایی امام حسین(ع) بگیریم، اذعان داشت: ما ولایت فقیه را یک نیابت عام از امام زمان(عج) می دانیم و اگر خود را به اطاعت و تبعیت از ولایت ملزم بدانیم اصل پیام عاشورایی یاران اباعبدالله حسین(ع) را درک کرده ایم.

حجت الاسلام طباطبایی، در ادامه گفت: درک واقعی عاشورا بدان معناست که ما در عمل به آموزه های عاشورایی امام حسین(ع) که همان احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و به پا داشتن نماز و اسلام ناب محمدی است عمل کنیم.

وی اعتدال و میانه روی را بهترین راه برون رفت از چالش های موجود در مداحی ذاکرین اهل بیت(ع) دانست و گفت: بار اصلی هدایت مجالس عزاداری به سمت و سوی درست و صحیح بر عهده طلاب و روحانیان حوزه های علمیه بوده و باید نسبت به این مهم توجه خاص و ویژه داشته باشند.

استاد حوزه علمیه خوزستان با اشاره به گستردگی هجمه فرهنگی دشمن، اظهار داشت: امروز در بیشتر خانه های روستایی، یعنی مکان هایی که تلویزیون صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران آنتن ندارد، ماهواره های دشمن فعال بوده و به صورت لحظه ای بر فکر و باورهای دینی مردم روستایی تأثیر می گذارد؛ که این مسأله جای بسی تأسف را برای مسؤولان فرهنگی کشور به همراه دارد.

حجت الاسلام طباطبایی در پایان اظهار داشت: اگر طلاب وظیفه خود که همان تبلیغ دین است را به خوبی درک و دل از شهر و دیار خود رها سازند، پهنه وسیعی از کارهای انجام نشده ای در مقابل دیدگان ما قرار خواهند گرفت که به این راحتی پایان ناپذیر نیستند و یکی از آن فقط مسأله تهاجم فرهنگی است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha