چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
سردار

حوزه/ فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز باید بدانیم این آمریکا است که با ذلت به دنبال توافق هسته ای است، گفت: ما تا جایی که باید منافع خود را دنبال کنیم پیش خواهیم رفت که تلاش برای برداشتن فشارها و تحریم های اقتصادی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری امشب در مراسم یادواره سردار شهید مهدی زین الدین و 6 هزار شهید استان قم با بیان اینکه برگزاری مجلس یادبود شهیدان باعث استمرار انقلاب اسلامی و زنده نگاه داشتن یاد شهیدان می شود، اظهار داشت: باید راه شهیدان را زنده نگاه داریم و به دنبال تحقق آرمان ها و اهداف آن ها باشیم.

وی با تقدیر از سلحشوری ها و جان فشانی های دوران دفاع مقدس، ابراز داشت: دفاع مقدس دوران تاریخی انقلاب و برگ زرین اسلام است که هنوز به نظر می رسد قدردان آن نیستیم و به خوبی ارزش آن را متوجه نشده ایم؛ اگرچه شاهد برکات آن حماسه ها و دستاوردهای عظیم 8 سال دفاع مقدس هستیم.

*گذشت زمان، عظمت دفاع مقدس را نمایان می کند

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه امام راحل(ره) معتقد بود حوادث زمان لطمه ای به عرصه شهادت وارد نمی کند و برای درک کامل راه شهیدان فاصله ای طولانی را باید بپیماییم، ابراز داشت: ایشان همواره تاکید داشت باید زمان زیادی بگذرد تا درک کاملی از ارزش راه شهیدان پیدا کنیم.

سردار جعفری گفت: امروز بعد از سی سال از آغاز دوران دفاع مقدس شاهد حوادث تکان دهنده برای تاریخ اسلام هستیم که همه آن ها بخاطر جنگ 8 ساله دوران دفاع مقدس است.

*اگر دشمن توانایی مقابله با انقلاب را ندارد، مرهون دفاع مقدس است 

وی افزود: اگر حزب الله لبنان در 33 روز بزرگ ترین ارتش خاورمیانه را که ابرقدرت ها از آن حمایت می کنند شکست می دهد و مردم مقاوم فلسطین مانع ورود ارتش اسرائیل به غزه می شوند و در سوریه همه دنیا بسیج می شوند که حاکمیت مستقر در سوریه را که همراه با انقلاب و مقاومت است شکست دهند و توانایی آن را ندارند و اگر گروه های تکفیری را درست می کنند تا در گوشه و کنار اسلام به جان مردم مسلمان شیعه و سنی اندازند و می خواهند جلوی پیشرفت انقلاب و مقاومت اسلامی را بگیرند بخاطر موفقیت های دوران دفاع مقدس است.

*امیدواریم فلسطین را فتح کنیم  

فرمانده کل سپاه با بیان این که امیدواریم فتح فلسطین که از پیش بینی های حضرت امام(ره) بود در سال های آینده محقق شود، اظهار داشت:  جنگ ما موجب شد تا  تمام سردمداران فاسد مقابل ما احساس ذلت کنند.

سردار جعفری با بیان این که امروز اگر شاهد شکستن قدرت پوشالی غربی ها هستیم بخاطر دوران دفاع مقدس است، تصریح کرد: امام(ره) تاکید داشت استمرار روح اسلام انقلابی در پرتوی جنگ تحقق یافت.

*اسلام ناب محمدی در حال گسترش است

وی افزود: مقصود از روح اسلام انقلابی همان اسلام ناب محمدی است که امروز با سرعت و شتاب مناسبی در جهان در حال گسترش است.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: دستاوردهای داخلی و خارجی که از دوران دفاع مقدس حاصل شده است را ممکن است کم و بیش ارج نهیم، اما باید در چنین مجالسی آن ها را مرور کنیم.

*اقرار دوست و دشمن به عظمت انقلاب

سردار جعفری با بیان این که امروز شاهد هستیم دوست و دشمن به عظمت و اقتدار انقلاب اقرار می کنند، اظهار داشت:  عزت و اقتدار ایران اسلامی یکی از بزرگ ترین دستاوردهای 8 سال دفاع مقدس است که استمرار و ترویج راه شهیدان بعد از دوران جنگ موجب بدست آوردن این عزت شد و هرقدر زمان می گذرد عمق و گسترش بیشتری در جهان پیدا می کند.

*آمریکا با ذلت به دنبال توافق هسته ای است 

وی تصریح کرد: امروز به ظاهر ممکن است لطمه ای به عزت انقلاب ایران وارد شود، اما بدانیم در واقع این دشمن و آمریکا است که با ذلت به دنبال توافق هسته ای است و می خواهد مشکلات خود را با ایران اسلامی حل کند چرا که می داند اگر همچنان با ایران دشمنی کند هیچ کدام از اهداف خود را نمی تواند محقق کند.

*فقط تا لغو تمام تحریم ها پیش خواهیم رفت

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه آمریکا انقلاب و مقاومت اسلامی را مزاحم بزرگی بر سرراه خود می داند و به شدت دنبال این است که در این مسئله رخنه کند که البته باید بداند اشتباه می کند، ابراز داشت: سیاست اسلام و حکمتی که در رهبری انقلاب اسلامی وجود دارد، نخواهد گذاشت آن اتفاقی که آن ها می خواهند رخ دهد و ما تا جایی که باید منافع خود را دنبال کنیم تا همان جا پیش خواهیم رفت که تلاش برای برداشتن فشارها و تحریم های اقتصادی است.

*کش دادن مذاکرات هدف آمریکایی ها است

سردار جعفری تصریح کرد: کش دادن و طولانی کردن مذاکرات در راستای اهداف آمریکایی ها است و اگر خداوند بخواهد این مذاکرات به نتیجه برسد فقط موضوع بر سر مسائل هسته ای است نه ارزش های اسلامی و انقلابی؛ آن طور که رهبری تاکید کرده اند یک ذره و یک قدم از آرمان ها و شعارهای انقلاب عقب نخواهیم نشست.   

وی افزود: همه مسئولان نظام باید قدردان عظمت و عزت جمهوری اسلامی باشند و آن را حفظ کنند چرا که این عزت و اقتدار و نفوذ در دل ها بی نظیر بوده است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه امنیت پایدار مردمی بی نظیری که امروز در ایران اسلامی وجود دارد دستاورد دیگر دوران دفاع مقدس است، ابراز داشت: یکی از بزرگ ترین دستاوردهای 8 سال دفاع مقدس، امنیت و آرامشی است که در ایران و مرزها وجود دارد.

سردار جعفری افزود: ما پیروزی نظامی را در آزادسازی خرمشهر بدست آوردیم و بعد از این مسئله صدام برای عقب نشینی و پایان جنگ التماس می کرد و از خاک ایران فرار کرد.

*چرا امام دستور به ادامه جنگ داد؟

وی با انتقاد شدید از کوتاه نظران و کوتاه فکرانی که ادامه جنگ را بعد از آزادی خرمشهر زیر سوال می برند، اظهار داشت: آن ها نمی دانند برای تنبیه متجاوز و همین دستاوردهای عظیمی که امروز مشاهده می کنیم و برای شناختن قدرت و عظمت اسلام، امام راحل(ره) دستور به ادامه جنگ داد.

فرمانده کل سپاه افزود: دشمن برای چه هدفی جنگ کرد و چه ضمانتی داشت که دوباره به ایران حمله نکند؛ امام راحل(ره) برای اثبات حقوق حق ایران و امنیت کامل و عدم فرصت بازسازی به ارتش عراق بر ادامه جنگ تاکید کرد.

*دشمن جرات نمی کند نگاه چپ به ایران کند

سردار جعفری تصریح کرد: 6 سال و نیم پایانی جنگ را در داخل خاک عراق ادامه دادیم و به همین دلیل است که کسی جرات نمی کند نگاه چپ به ایران کند.

*طرح توطئه دشمن از سال 78 کلید خورد

وی با بیان اینکه آمریکا بعد از لشکرکشی به منطقه و محاصره کامل ایران و بسیج مخالفان داخلی قصد حمله نظامی را داشت، اظهار داشت: از سال 78 تا 88 اوج برنامه ریزی و توطئه های آمریکایی ها بود تا از طریق تهدید نظامی و گسترش ناامنی های داخلی بتوانند زمینه سازی حمله نظامی را فراهم کنند.

وی افزود: دشمنان وقتی پاسخ کوبنده، بصیرت و هوشمندی ملت ایران را در فتنه 88 مشاهده کردند ناامید شدند.

*دشمن جرات بیان مستقیم تهدید ایران را ندارد

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: آمریکا می دانست باید داخل ایران را دچار مشکل کند تا بتواند تهدید نظامی کند و در این ده سال تلاش های بسیاری داشتند، اما موفق نشدند؛ البته جرات تهدید نظامی ایران را نداشتند و از بیان تهدید می ترسیدند و غیرمستقیم می گفتند گزینه نظامی روی میز است.

*ایران جزیره ای ثابت در اقیانوس متلاطم است

سردار جعفری با بیان اینکه شرایط امروز ایران اسلامی همانند جزیره ای ثابت در یک اقیانوس متلاطم منطقه است، گفت: وضعیت اطراف منطقه از افغانستان و عراق و پاکستان و سوریه را شاهد باشید؛ دشمن از هرفرصتی حتی در اطراف مرزهای ما استفاده می کند تا ما را دچار مشکل کند، اما نمی تواند و این ثبات و آرامش ایران، حاصل خون شهیدان است.

*دفاع مقدس پیام انقلاب را صادر کرد

وی با اشاره به اینکه نصرت و رعب در دل دشمنان انداختن از کمک های خداوند است، ابراز داشت: توسعه بیداری اسلامی یکی از دستاوردهای دیگر دفاع مقدس است؛ دشمنان جنگ را تحمیل کردند  تا انقلاب را در نطفه خفه کنند و ایران را مشغول کنند اما نتیجه معکوس گرفتند و همین جنگ موجب شد که پیام انقلاب و مقاومت به دنیا صادر شود.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر این که دوران دفاع مقدس نشان داد می توان با داشتن روحیه مقاومت و ایمان به خدا وتوجه کم به سلاح مقابل ارتش های پیشرفته دنیا پیروز شد، افزود: حزب الله و مقاومت غزه سلاح پیچیده ای ندارند، اما وقتی این سلاح ها با اراده و ایمان مردم در کنار یکدیگر قرار می گیرند معجزات بزرگی را رقم می زنند.

*انقلاب یمن الگوگرفته از انقلاب اسلامی است

سردار جعفری با انتقاد از اینکه چرا به ابعاد پیروزی انقلاب یمن پرداخته نشده است، ابراز داشت: انقلاب یمن، شبیه انقلاب ایران بود، اما متاسفانه کسی به آن نپرداخت و خیلی حادثه بزرگی در پیروزی انقلاب یمن رخ داد که دقیقا الگوگیری از انقلاب ایران و حزب الله است.

*دشمنان از مسلمان شدن وحشت دارند

وی با بیان این که امروز سربلندی اسلام در جهان در حال گسترش است اگرچه ما نمی توانیم خیلی تبلیغ کنیم، گفت: خداوند می داند هرروز چه تعداد از ادیان دیگر به اسلام روی می آورند و دشمنان از این مسئله وحشت دارند و اجازه تبلیغ و ترویج آن را نمی دهند. 

فرمانده کل سپاه در ادامه با اشاره به اینکه ادامه جنگ بعد از آزادسازی حرمشهر برای این بود که فتنه صدام خاموش شود، گفت: آمریکایی ها که با تمام توان در دوران دفاع مقدس پشت صدام بودند، 12 سال بعد به عراق لشکرکشی کردند اما یک حکومت انقلابی شیعه مردمی در عراق برپا می شود که هیچ گاه در طول حکومت عراق سابقه نداشته است.

*مبارزه سخت و نرم در عراق

سردار جعفری با بیان اینکه شیعه در عراق در اکثریت است، اما هیچ گاه در حکومت نقشی نداشته است، ابراز داشت: امروز شیعه با هماهنگی کامل با فرق و ادیان و کردها و اهل تسنن در حکومت است و این همه حرکت را آمریکایی ها نمی توانند ببینند و خداوند می داند چه مبارزه سخت و نرمی بین ایران و دشمنان در همین عراق در حال رخ دادن بود که این حکومت حفظ شود.

وی افزود: هنر بزرگ انقلاب اسلامی این است که اگر جامعه ای حرف خدا را گوش دهد و دین خدا را یاری کند و در مقابل طاغوت های دیگر مقاومت کنند و زیر بار ظلم نرود، خداوند به آن ها کمک خواهد کرد؛ امروز حتی جوامع غیراسلامی به دنبال الگوگیری از انقلاب هستند تا حق خود را از حاکمان ظالم و فاسد بگیرند.

*مسئله دشمنی آمریکا با ایران چیست؟

فرمانده کل سپاه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه علت دشمنی عمیق و آشتی ناپذیراستکبار و در راس آن ها آمریکا و شبکه های صهیونیستی دنیا با ایران این حرف هایی که در گوشه و کنار مطرح می شود نیست، ابراز داشت: مسئله دشمنان این است جمهوری اسلامی یک نفی و اثبات با خود دارد؛ نفی سطله پذیری، تحقیر، وابستگی سیاسی، سکولاریزم اخلاقی و اباحه گری و اثبات ارزش های اسلامی و دفاع از مظلومان جهان از دلایل دشمنی با نظام است.      

*برخی هنوز پیام شهیدان را دریافت نکرده اند

سردار جعفری با ابراز تاسف از اینکه برخی می گویند ما باید در نظام جهانی قرار بگیریم و نمی توانیم تک روی کنیم، ابراز داشت: این افراد هنوز پیام شهیدان را نفهمیده اند.

وی با انتقاد از کسانی که شعار نه غزه نه لبنان سر دادند، اظهار داشت: این افراد می گویند ما چکار داریم استکبار جهانی و ابرقدرت ها چه بلایی سر مسلمانان می آورند.

*مسئولان برای رفاه مردم تلاش کنند

فرمانده کل سپاه با انتقاد از اینکه این چه حرفی است که این افراد بیان می کنند، ابراز داشت:  ما برای چه هدفی انقلاب کردیم؛ اگر انقلاب کردن برای نان و آب بود که قبل انقلاب هم فراهم بود و انقلاب برای پاسداشت ارزش ها بود؛ اگرچه همه مسئولان باید برای رفاه و معیشت مردم تلاش کنند.

*دشمن می خواهد مسائل اقتصادی حل نشود

سردار جعفری تصریح کرد: همه تلاش و توطئه های دشمنان داخلی و خارجی این است که مسائل را به گونه ای بپیچانند که مسائل اقتصادی در کشور حل نشود و این مسئله خیلی پیچیده است که ان شاالله بر آن ها هم غلبه کنیم.

*هدف از کش دادن مذاکرات چیست؟

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: مذاکرات را کش می دهند تا نفوذشان را بپذیریم که با هوشمندی و مواظبت رهبری تاکنون این اتفاق رخ نداده است.

سردار جعفری افزود: دشمنان دیگر نمی توانند گنده گویی کنند و بگویند نظام تغییر کند، بلکه می گویند ایران رفتار خود را عوض کند در حالی که ما تا آخر، پای شعارها هستیم و پوزه آن ها را به خاک خواهیم مالید.

وی تصریح کرد: تداوم این راه نیاز به توجه بیشتری دارد رهبری در تاکیدات خود بیشتر به مسئولین تذکر داده اند چرا که مردم حواس شان جمع است و بیشتر به دنبال حفظ ارزش ها هستند.

*انتقاد شدید از کسانی که نسبت به مبانی دینی بی توجه هستند

فرمانده کل سپاه با ابراز تاسف از اینکه امروز هرکسی بخواهد از ارزش ها دفاع کند می خواهند آن صدا را در نطفه خفه کنند، ابراز داشت: این دلسوزی ها برای حفظ ارزش ها است و مسئولان باید به آن ها گوش دهند و همه هویت نظام اسلامی به حفظ ارزش ها است و نمی شود که آن ها را کنار گذاشت.

سردار جعفری با اشاره به تاکیدات رهبری مبنی بر اینکه باید به ساخت حقیقی و درونی نظام توجه کرد، گفت: برخی فکر می کنند ارتقای اقتصادی و صنعتی شدن ساخت حقیقی است در حالی که ارزش ها و هویت دینی، کرامت انسان، عدالت، اخلاق و ایستادگی در مقابل نفوذ دشمن اجزای ساخت درونی نظام ما است که باید آن ها را حفظ کنیم.

*نباید فقط عنوان نظام اسلام باشد

وی در ادامه بر ضرورت پرداختن به عدالت و ساده زیستی تاکید کرد و ابراز داشت: اگر مردمی بودن مسئولان را دست کم گرفتیم و آن ها به سمت مرکز قدرت و ثروت نگاه کنند و مسئله خدمت حذف شود و ساده زیستی کنار برود و ضعف های شخصی بر روابط سیاسی مسئولین کشور حاکم شود در این صورت فقط اسم نظام و مجلس ما اسلامی می ماند در حالی که باید محتوا و جوهره اسلامی باشد.

فرمانده کل سپاه افزود: رهبری بر اجتناب از اشرافی گری تاکید کرده اند، اما برخی افراد تلاش دارند  آن را کم رنگ کنند.

سردار جعفری تصریح کرد: مسئله ارزش جهاد و شهادت یکی از شاخصه های بزرگ نظام است که بوسیله دست هایی زیر سوال رفت که امروز باید آن را برجسته کنیم و همین مجالس گرامیداشت شهیدان باید استمرار داشته باشد تا فراموش نکنیم شهیدان برای چه آرمان هایی شهید شدند.      

وی با بیان اینکه ایستادگی در مقابل دشمنان را همواره باید مدنظر داشته باشیم، اظهار داشت: خداوند را شکر می کنیم که تاکنون این مسیر به خوبی پیش رفته است که البته به برکت هوشیاری و بصیرت و دل سپردن مردم به بیانات ولی فقیه بوده است.

*خنثی شدن بسیاری از توطئه ها را نمی توان بیان کرد

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: اگر هوشمندی امام راحل(ره) بعد از فتح خرمشهر نبود، امروز چنین شرایط خوبی نداشتیم و آن قدر توطئه های پیچیده مدیریتی خارجی و داخلی در زمینه های سیاسی و فرهنگی خنثی شده است که خیلی هایش را ما نمی دانیم و بسیاری از آن ها را نیز نمی توان بیان کرد.

سردار جعفری با تاکید بر اینکه امروز اعتماد مردم به رهبری نهادینه شده است، ابراز داشت: این مسئله را باید حفظ کنیم چرا که رمز موفقیت جمهوری اسلامی در این است و باید تلاش بیشتری کنیم تا تدابیر رهبری را در عمل پیاده کنیم.

*اتفاق اسیدپاشی مقابله با طرح مجلس بود

وی در بخش پایانی سخنان خود بر لزوم دفاع از ارزش های دینی نظیر امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: باید حرکت عمومی به طور گسترده در این خصوص انجام شود؛ اتفاقات اسیدپاشی بخاطر حرکت مجلس بود تا به اجرای این فریضه عقب افتاده ضربه وارد کنند و برخی مسئولان در دام این مسئله افتادند.

فرمانده کل سپاه افزود: مردم ما باید در زندگی امروز خود به ارزش های دینی اهتمام داشته باشند و با تذکر به یکدیگر و مسئولان، با ضدارزش ها مخالفت کنند.

*امروز باید مجاهدت فرهنگ داشت

سردار جعفری با بیان اینکه شهیدان از ما مجاهدت در راه خدا را می خواهند که این مجاهدت فقط در مقابله با دشمن بیرونی و خارجی نیست، اظهار داشت: امروز باید در عرصه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است مجاهدت کنیم تا جامعه داخلی را به خوبی بسازیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز نمی توانیم ادعای باایمان بودن را داشته باشیم اما از ساختن جامعه و دفاع از ارزش ها دفاع نکنیم، ابراز داشت: حرکت در راستای حفظ مسائل ارزشی و مقابله با جنگ نرم فرهنگی و اقتصادی و اخلاقی فقط با کمک مردم امکان پذیر است.

*حضور مردم لازمه جهاد فرهنگی است

فرمانده کل سپاه در پایان خاطرنشان کرد: همان گونه که حضور مردم در دوران دفاع مقدس موجب پیروزی رزمندگان شد، امروز نیز بدون حضور گسترده مردم در عرصه های جهاد ارزشی و فرهنگی امکان موفقیت میسر نیست.

انتهای پیام/313 /33

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha