چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
کنگره کمیسیون

حوزه/ عالم اقلیم کردستان گفت: فتوای مشترک از سوی علمای اهل تسنن و تشیع علیه وهابیت بسیار به آن ها ضربه وارد خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، بهاالدین نقشبندی از علمای اقلیم کردستان در کمیسیون جریان های تکفیری و پیامدهای سیاسی  کنگره جهانی ضد تکفیر در قم با بیان اینکه برگزاری این کنگره مشت محکمی برای نابودی وهابیت است، اظهار داشت: وهابیت سرچشمه تکفیر است و غده سرطانی اسلام است.

وی با اشاره به اینکه وهابیت در قرن دوازدهم توسط محمد بن عبدالوهاب ایجاد شد و غیر از تفرقه افکنی و خون ریزی برای اسلام حاصلی نداشته است ،گفت: وهابیت سرزمین وحی و نبی خدا را پایگاه خود قرار داده است و سخنان اختلاف انگیز بیان می کند.

عالم اقلیم کردستان با بیان این که وهابیت در اقدامی خطرناک مسلمانان را به دلیل توسل به انبیا و صالحین به شرک متهم می کند، گفت: آن ها شیعیان  و اهل سنت غیرخودشان را کافر می دانند.

نقش بندی با اشاره به اینکه عقیده وهابیت پلید و خلاف نظر اهل اسلام است، گفت: در دنیا میلیون ها نفر هستند که در مخالفت با عقاید وهابیت می باشند.     

وی با اشاره به اقداماتی که می تواند موجب نابودی وهابیت شود، ابراز داشت: تمام تشیع و تسنن برای نابودی تفکر وهابیت به اتحاد بپردازند.

عالم اقلیم کردستان با تاکید بر لزوم تبیین ماهیت عقاید وهابیت توسط رسانه ها و شبکه های تلویزیونی، اظهار داشت: نشر و پخش کتبی که بر علیه وهابیت نوشته شده است باید افزایش یابد.

شیخ نقش بندی در پایان بر ضرورت افزایش برگزاری کنگره های مقابله با تکفیر در کشورهای اسلامی تاکید و خاطرنشان کرد: فتوای مشترک از سوی علمای اهل تسنن و تشیع  علیه وهابیت بسیار به آن ها ضربه وارد خواهد کرد.

انتهای پیام/313 /33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha