چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
بلال شعبان

حوزه/ رئیس حرکت التوحید لبنان گفت: گروه های تکفیری، اسلامی نیستند و از گروه های جنایتکار محسوب می شوند که استعمار از آن ها استفاده ابزاری می کند.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه»، شیخ بلال سعید شعبان رئیس حرکت التوحید لبنان  در کمیسیون جریان های تکفیری و پیامدهای سیاسی، عدم فهم واقعیت از دین و مسائل سیاسی را از عوامل ماهیت تکفیر عنوان کرد و اظهار داشت: تندروی های تکفیری ها موجب شده است تا شاهد جنایت های وحشیانه ای باشیم.

وی تصریح کرد: گروه های تکفیری، اسلامی نیستند و از گروه های جنایتکار محسوب می شوند که استعمار از آن ها استفاده ابزاری می کند.

رئسی حرکت التوحید لبنان با اشاره به این که اسلام دینی است که از سرعت بالایی در ترویج برخوردار بوده است، ابراز داشت: استکبار گروه های تکفیری را ایجاد کرد تا با استفاده ابزاری از آن ها از سیاست رشد اسلام گرایی ممانعت کند.

سعید شعبان بر لزوم فهم صحیح دین تاکید کرد و گفت: باید به دنبال اشتراکات مذهبی باشیم و مدارس و مکاتب وحدت بخش را ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر این که صداهای افراطی در ماهواره ها و منابر باید حذف شود، گفت:  گمراهی کسی است که به دنبال اختلاف افکنی است و همه باید افراطی ها را به علم دعوت کنیم.

رئیس حرکت التوحید لبنان در پایان با بیان این که تکفیری ها تندروهای اجتماعی و دینی هستند، ابراز داشت: ایجاد گفتمان های دینی در مسیر معتدل و تقویت تطابق افکار از سوی علما مورد تاکید قرار گیرد.

انتهای پیام/313 /33

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha