چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
حجت الاسلام بنایی

حوزه/ معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با بیان اینکه ماموریت اصلی قم، تولید و اشاعه علم در سراسر عالم است، گفت: طلاب و فضلای افغانی مقیم قم با کسب معارف دینی نسبت به نشر آن در شهر علم ساکن هستند به نشر معارف دینی به کشورهای منطقه اهتمام داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین بنایی صبح امروز در دومین همایش بررسی مسائل فرهنگی و اجتماعی پناهندگان افغانستان با اشاره به اینکه در حرم اهل بیت(ع) زندگی می کنیم، اظهار داشت: حرم دارای حریم و قواعد خاصی است که انسان ها باید آن را رعایت کنند.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه علم از شهر قم به دنیا انتقال می یابد، اظهار داشت: ذات شهر قم علمی است و به همین دلیل باید زیرساخت های علمی در آن شکل بگیرد و گروهی از عالمان و افراد این علم را به دنیا انتقال دهند. 

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با اشاره به اینکه علم، حلم و سکوت از خصوصیات عالمان دین است، تصریح کرد: افرادی که عالم نما هستند در ظاهر شاید علم داشته باشند اما ذات علمی ندارند و رفتاری غیردینی خواهند داشت.  

حجت الاسلام والمسلمین بنایی با بیان اینکه ماموریت اصلی قم، تولید و اشاعه علم در سراسر عالم است، ابراز داشت: طلاب و فضلای افغانی مقیم قم با توجه به اینکه در شهر علم ساکن هستند به نشر معارف دینی در کشورهای منطقه اهتمام داشته باشند.

وی تصریح کرد: سکونت در قم نیازمند رعایت و اهتمام به مسائلی می باشد که پناهندگان و مهاجرین باید به آن ها توجه داشته باشند.

انتهای پیام/313 /33

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha