چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
آیت الله سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی رسیدگی به موقوفات و مصرف عواید آنها براساس نیات واقفان را از وظایف سازمان اوقاف دانستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» این مرجع تقلید امروز در دیدار، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور یکی از وظایف سازمان اوقاف را رسیدگی به موقوفات و مصرف عواید آنها براساس نیات واقفان  دانستند و اظهارداشتند: در مورد وقف‌های عام باید اولویت‌بندی بر روی مشکلات روز جامعه صورت بگیرد که در حال حاضر، ازدواج جوانان مهمترین مسئله است.

 ایشان با بیان این که  بسیاری از مفاسد از آنجا ناشی می‌شود که نسل جوان آماده ازدواج هستند، ولی توان این کار را ندارد به همین دلیل به سمت فساد کشیده می‌شوند گفتند: اگر برای حل مشکل ازدواج گام برداشته شود احیای جامعه را شاهد خواهیم بود.

 استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم تاکید کردند: از دیگر اولویت ‌های این سازمان باید کمک به بیماران نیازمند باشد، کمک به کلاس‌های قرآنی، ترویج حفظ و قرائت قرآن، تربیت و اعزام مبلغان دینی به همه مناطق را از دیگر اولویت‌های خود قراردهید.

حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به معارف قرآن کریم بیان داشتند:  قرآن می فرماید:  کسانی که عملی صالح و با نیت الهی انجام می‌دهند، توسط خداوند احیا می‌شوند خداوند آن کار نیک را به نفع فاعل کار زنده و احیاء می‌کند و همچنین در روز قیامت ثواب برای انجام  آن عمل به او داده خواهد شد.

این مرجع تقلید با بیان این که لازم است آیات قرآن در این زمینه برای مردم  به خوبی تبیین شوند گفتند: امام علی(ع) به عنوان پیشوای مسلمانان عامل به وقف بود و هنوز هم باغات، نخلستان‌ها و سایر موقوفاتی که ایشان داشتند موجود است.

حضرت آیت‌الله سبحانی گفتند: سازمان اوقاف نسبت به مساجد شیعیان در مناطق مختلف توجه  ویژه داشته ولی متاسفانه  در اطراف یکی از شهرها  شیعیان از مساجدی مخروبه و حتی بدون روحانی استفاده می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha