چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
نوری

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند:امروز دشمنان معترف هستند که یکی از بزرگ‌ترین تهدیدات ما ‏اربعین حسینی است و هیچ نیرویی وجود ندارد که در یک روز بتواند بیش از 15 میلیون نفر را ‏در یک شهر جمع کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید امروز در دیدار  رئیس اوقاف و امور خیریه کشور، با اشاره به روحیه خدمت در این سازمان، گفتند: خوشحالیم که این روحیه در نهادهای مختلف در حال افزایش است.

ایشان گفتند: در ‏قرآن کریم هم در 6 آیه، انفاق در راه خدا مورد تاکید قرار گرفته است و یکی از مصادیق ‏روشن آن، وقف است؛ وقف موجب ماندگاری آثار و عمل انسان می شود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: قرآن کریم با ذکر این مطلب که ‏آنچه از مادیات در دست انسان است زوال می‌پذیرد و از بین می‌رود، بر لزوم وقف اموال و اعمال توصیه می کند زیرا پاداش عمل انسان را تا قیامت تضمین می نماید.

حضرت آیت الله  نوری همدانی با اشاره به حدیثی از رسول گرامی اسلام(ص)، گفتند: ایشان فرمودند که محبوب‌ترین شخص در دستگاه خدا کسی است که نفع بیشتری به مردم برساند.

ایشان تصریح کردند: گاهی خدمات به مردم می تواند در حوزه فرهنگی، تبلیغی و ارشادی باشد که این کار بسیار با ارزش است؛ زیرا باعث می شود که دین و یک انسان احیا شود.

موقوفات درمسیری که نیت واقفان بوده ‏مصرف شود

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: عواید موقوفات باید در همان مسیری که نیت واقفان بوده ‏مصرف شود؛ مدیریت سازمان اوقاف در این زمینه عملکرد موفقی داشته است که این کار باعث می شود که اعتماد عمومی به این دستگاه بیشتر شود.

ایشان با اشاره به اهمیت توسعه آموزش قرآن در جامعه و نقش اوقاف در این حوزه گفتند: مرحله نخست آموزش قرآن، تصحیح قرائت است و پس از آن باید به حفظ آن پرداخت؛ در این میان تفسیر ‏قرآن هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید نسبت به آن اهتمام داشته باشیم.‏

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: نگارش تفسیر مقارن مانند آنچه در مورد فقه نوشته شده است بسیار مهم است که باید در این حوزه نیز سازمان اوقاف برنامه مدون داشته باشند.

ایشان گفتند: در حالی که غربی ها با سرمایه گذاری های میلیاردی خود به دشمنی با اهل بیت(ع) کمر بسته اند باید برای دفاع از فرهنگ اهل بیت(ع) با همه توان خود تلاش کنیم و در مقابل آنها به شبهات پاسخ دهیم.

این مرجع تقلید با بیان این مطلب که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان کینه و عداوت زیادی علیه ملت ایران و نظام ‏جمهوری اسلامی داشته و دارند، یادآورشدند: دلیل این کار آنها آن است که این انقلاب در مقابل زورگویی های غربیان ایستاده است و به همین دلیل است که هر روز یک دشمن برای ما می سازند.

حضرت آیت الله نوری همدانی یادآورشدند: ما باید از ظرفیت های خود در این زمینه استفاده کنیم و شبهات را پاسخ دهیم؛ امروز دشمنان معترف هستند که یکی از بزرگ‌ترین تهدیدات ما، ‏اربعین حسینی است و هیچ نیرویی وجود ندارد که در یک روز بتواند بیش از 15 میلیون نفر را ‏در یک شهر جمع کند.‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha