سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
مکارم

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این که مسئله جمعیت مهم است و تنها با سمینارها نمی‌توان جواب گوی مشکل شد گفتند: باید فرهنگ غلط شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر» را از ذهن ها پاک کرد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» این مرجع تقلید امروز در دیدار جمعی از اعضای برگزار کننده سمینار افزایش جمعیت  با اشاره به شرکت 20 میلیون نفر در مراسم زیارت اربعین آن را   افتخار شیعه دانستند و اظهارداشتند: حضور جمعیت در همه صحنه‌ها سبب قدرت و قوت است، بنابراین در همه صحنه‌ها باید جمعیت فراوان باشد.

ایشان گفتند: در برابر داعشی‌ها علاوه بر نیروهای نظامی، نیروهای مردمی نیز به میدان آمدند، بنابراین اگر جمعیتی نباشد، نیروهای مردمی کم می‌شوند و این مسائل نشان می‌دهد که جمعیت نقش اصلی را در همه برنامه‌ها ایفا می‌کند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود  با اشاره به خطر کاهش جمعیت و شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر» آن را شعاری اشتباه دانستند و خاطرنشان کردند: متأسفانه این شعار فرهنگ شده است و باید آن را به شعار فرزند بیشتر زندگی بهتر، جامعه قوی‌تر، کشوری آبرومندتر تبدیل کرد  تا بتوان شعار سابق  که حساب نشده بود را فراموش کرد.

ایشان با بیان این که مسئله جمعیت مسئله مهمی است و تنها با سمینارها نمی‌توان جواب گوی مشکل شد، بلکه در سمینارها باید برنامه‌هایی تنظیم شود که عملیاتی باشد گفتند: برگزاری سمینار برای افزایش جمعیت خوب است، ولی مقداری نسبت به این موضوع دیر شده است، با این حال باید با قوت بیشتری شروع کرد و پیش رفت، تا بتوان گذشته را جبران نمود.

این مرجع تقلید تصریح کردند: باید به مسائل ازدواج،کار و مسکن جوانان توجه شود تا آنان به آینده و فرزند آوری امیدوار شوند.

ایشان تصریح کردند: برخی از مسائل جنبه ضروری دارند و هر چند دولت اکنون گرفتار کمبود منابع مالی می باشد، ولی باید به این موضوعات توجه داشته باشد؛ امیدواریم در شرایط فعلی که دولت با کمبود منابع مالی نیز روبرو است، بتواند جنبه‌های ضروری  بهداشتی را رعایت کند،که همه این ها با مدیریت صحیح محقق می شود.

 حضرت آیت الله مکارم شیرازی به  نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ فرزندآوری اشاره کردند و گفتند:  نقش رسانه ها در این زمینه بسیار مهم است باید فرهنگ سازی کنند به ویژه رسانه ملی در این زمینه نقش تاثیر گذاری دارد.

خاطرنشان می شود؛ معظم له در ابتدای سخنان خود  از همکاری بهداشت و درمان قم برای برگزاری کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه اسلام، تقدیر کرده و خاطرنشان کردند: خوشبختانه همه چیز آبرومندانه برگزار شد؛ برگزاری این کنگره در داخل و خارج برای قم موقعیت تازه و ویژه‌ای ایجاد کرد.

انتهای پیام 16/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha