چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
موسوی کرمانشاه

حوزه / مدیر حوزه کرمانشاه گفت : پژوهش ابقاء ،استمرار و توسعه وجودی روح در کالبد دین است و انقلاب ها و انفجارهای علمی از طریق پژوهش رخ داده است.

حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی، در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در کرمانشاه، با بیان اینکه اساس و بنیان تمامی پیشرفتها در کلیه زمینه های علمی و دینی بر پایه تحقیق و پژوهشی اصولی و عمیق استوار است اظهار داشت: پژوهش ابقاء ،استمرار و توسعه وجودی روح در کالبد دین است و تمامی انقلاب ها و انفجارهای علمی از طریق پژوهش رخ داده است.

وی تصریح کرد : در حوزه های علمیه که مدعی فقهی پویا و منبعث از روایات و احادیث ائمه اطهار (علیهم السلام ) است نتیجه و ثمره چندین ساله و گاهی تمامی عمر یک عالم و محقق است که زحمتهای بسیار کشیده و رنج سفر متحمل شده و با به جان خریدن مشکلات غربت در بلاد مختلف با روحیه ای خشتگی ناپذیر و زحمات طاقت فرسا به نتیجه ای مهم دست یافته است که امروزه در اختیار ماست و از آن بهره می بریم.

حجت الاسلام موسوی عنوان کرد : سیر در کتب و نظرات علما خصوصا عالمان بزرگ و محقق آثار مهمی مانند شرایع ، لمعه ،رسائل ، مکاتب و کفایتین رای برای ما جمع آوری و تدوین نمودند که می طلبد برای زنده نگهداشتن فقه و حفظ پویایی آن پژوهش ها در حوزه های علمیه کشور با جدیت بیشتری پیگیری شود.

مدیر حوزه کرمانشاه یاد آور شد : خوشبختانه با تلاش های شبانه روزی و مستمر رشته های تخصصی متعددی در حوزه ها بوجود آمده و یا در حال شکل گیری است که اینها نتیجه و ثمره پژوهش های گوناگون و مستمر و همچنین متنوع است و باید بستر لازم برای فعالیت های بیشتر فراهم شود و انشاالله بتوانیم با تلاشهای ممتد و مجدانه با انجام تحقیقات کافی و لازم  در تمامی زمینه های مورد نیاز تمامی نیازهای علوم دینی و حوزه را مرتفع نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha