جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
حجت‌الاسلام حاجی صادقی

حوزه/ جانشین ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:دشمن برای از بین بردن اسلام ناب به دنبال جایگزین کردن اسلام سکولار و تحجر و طالبان و شیعه های افراطی است، از حوزه و روحانیت؛ انتظار می رود که نسبت به اسلام های جایگزین هوشیارانه و افشاگرایانه و بدون تقیه وارد شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی، در دوره آموزشی«نقش حوزویان در جبهه جنگ نرم فرهنگی»، که در مجتمع فرهنگی ولایت قم برگزارشد گفت: مساله فرهنگی دو جبهه وجود دارد؛ جبهه استکبار و جبهه انقلاب اسلامی که جنگ بین این دو جبهه، تعطیلی بردار نیست.  این سنت خداست که همواره جبهه باطل به سردمداری طاغوت ها با جبهه حق به رهبری مصلحان درگیر باشند.

وی افزود:این مساله در تاریخ بوده ،هست و خواهد بود و دوران امام زمان(عج) نیز این دو گروه وجود دارند و در پایان این دوره نیز ذات و رتبه انسان مشخص می شود؛  با پیروزی انقلاب اسلامی جنگ جبهه حق و باطل روشن و شفاف تر شد؛ این دو جبهه درگیری پیدا کردند و رهبرانشان مشخص شدند.

جانشین ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: حوزویان به عنوان سنگرنشینان انقلاب باید بدانند که مشکل اصلی کجاست؛ باوجود این که سردمداران استکبار می گویند که همه گزینه های ما روی میز است که البته ما هم به آنها گفته ایم که ما روی میز و زیر میز شما را دیده ایم، ولی نباید غافل باشیم که دشمن به دنبال ضربه زدن به نرم افزار انقلاب است.

وی گفت: دشمن به این جمع بندی رسیده است که با هجوم نظامی و قتل و غارت، انقلاب را نمی‌تواند نابود کند؛ خانم رابین رایت سی سال پیش در ایران حضور یافت و گفت که خاصیت شیعه این است که هرچه او را بکشیم کم نمی شود و تاریخ آن را هم نشان داده است، راه برطرف کردن خطر شیعه کشتن شیعه نیست؛ امسال مشاهده کردیم که یک اشاره غیر رسمی رهبری برای با شکوه برگزار کردن اربعین این معجزه را بوجود آورد که فقط می توان نام آن را معجزه الهی نامید؛ ولی در ادامه به این جمع بندی رسیده است که اگر روح شیعه و انقلاب را زدید دیگر بی خطر می شود.

روحانیون افسران اصلی نبرد جنگ فرهنگی  

وی اظهارکرد: دشمن به دنبال تخریب فرهنگ انقلاب است؛ استراتژی جبهه استکبار، جنگ فرهنگی است؛ یعنی زدن اعتقادات، باورها و ارزشها و به تعبیری تصرف ذهن ها؛ دشمن به دنبال خاموش کردن جان انقلاب یعنی موتور فرهنگی است؛ امروز جبهه استکبار می خواهد روح انقلاب را هدف بگیرد؛ بقیه جنگ ها فنی است و در این جنگ فرهنگی، روحانیون افسران اصلی نبرد هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی بیان کرد: اساسی ترین رگ اندیشه شیعی، اسلام ناب است؛ این اسلام، اسلام حرکت آفرین است که روحیه جهادی و جنبش و کوشش از آن منتج می شود. آنها برای زدن اسلام ناب برنامه های زیادی دارند که حتی در حوزه ودانشگاه و بازار نیز این برنامه ها را تعقیب می کند چون به دنبال کارگردانی و بازی خود ما هستند. حسن این بازی این است که تلفات این بازی از ماست و از کارگردان نیست؛ آنها در این عرصه خوب کار می کند و ما نباید غافل شویم.

وی افزود: مرسی پس از پیروزی گفت من راه ایران را نمی روم، چون ایران از همان اول با آمریکا و عربستان درگیر شد و من خودم را مثل ایران دچار مشکل نمی کنم، بلکه پول ملک عبدالله را می گیرم و با آمریکا رفاقت می کنم و کار خودم را می کنم، ولی در این جریان 700 نفر از قوی ترین افراد خود را اینگونه از دست داد و خود نیز چنین وضعیتی پیدا کرد.

این کارشناس حوزوی یادآورشد: دشمن برای زدن اسلام ناب به دنبال جایگزین کردن اسلام سکولار و تحجر و طالبان و شیعه های افراطی است، از حوزه و روحانیت؛ انتظار می رود که نسبت به اسلام های جایگزین هوشیارانه و افشاگرایانه و بدون تقیه وارد شوند؛ فصل مشترک نبوت و ولایت دفاع از دین است؛ فلسفه وجودی روحانیت در استمرار نبوت و امامت تعریف می شود که باید گیرنده های خود را در این زمینه بالاتر ببریم.

هدف دشمن ترویج لیبرالیسم فرهنگی و ابتذال اخلاقی است

وی گفت: دومین کار آنها ترویج لیبرالیسم فرهنگی و ابتذال اخلاقی است. آنها به این جمع بندی رسیده اند که جوان گرفتار مفاسد اخلاقی سنگرنشین انقلاب نمی شود؛ با مفاهیمی مثل آزادی انسان ها، فمنیست، تساهل و تسامح و حقوق بشر می خواهند روحیه سلحشوری را از بین ببرند و آنها را به مفاسد جنسی دچار کنند؛ این کار امروز مفاسد نیست، بلکه جنگ است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی بیان کرد: یکی از راهبردهای دشمنان، ناکارآمد معرفی کردن گفتمان مقاومت است؛ آنها به دنبال این هستند که ایران انقلابی را به زانو درآوردند و از ما یک سازشکار بسازند تا روحیه ضد آمریکایی در کشورهای دیگر پایین بیاید؛ آنها به این جمع بندی رسیدند که اگر ایران را متقاعد کردیم که ایران گرد یک میز با ما بنشیند و  دنیا ببیند که ایران پس از سی و پنج سال مرگ بر آمریکا به این نتیجه رسید که چاره ای جز صلح با ما را ندارد و دیگران باید حساب کار خود را بکنند. رهبری تمام تلاش شان این است که نمی گذاریم دنیا با روحیه ضد استکباری وداع کند.

وی گفت: راهبرد دیگر دشمن نفاق است که این  بسیار خطرناک است؛ راهبرد دیگر، تلاش برای منزوی جلوه دادن نظام ولایی است ؛ نگران این هستند که اگر   مدل  حکومت ایران در عراق وافغانستان و مصر برود دیگر جایی برای آنها نمی ماند. شبهه افکنان کوته فکر و بی خرد و جریان هایی هم در این جهت به آنها کمک می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha