یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
شیخ عبدالقادر علی موایا

شهید عبدالقادر موایا دوسال در دیدار با رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا گفته بود که آرزویم دیدار با رهبر معظم انقلاب است و از شما می خواهم سلام مرا به ایشان برسانید.

حسن خاکرند مدیرکل آفریقا عربی مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام در مصاحبه با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به شهادت مظلومانه دکتر عبدالقادر موایا گفت: آن مرحوم از مستبصران اوگاندایی و مدیر موسسه اهل بیت و از افراد فعال در ترویج معارف اهل بیت در اوگاندا بود و با مجمع جهانی اهل بیت ارتباط داشت.

وی با اشاره به نقش ویژه شهید موایا در ترویج اسلام ناب محمدی، اهتمام آن مرحوم در تربیت مبلغین را مورد توجه قرار داد و گفت: ایشان نه تنها در اوگاندا که در منطقه شرق آسیا فعالو از محبوبیت بالایی در بین مردم اعم از شیعه و اهل سنت برخوردار بود.

مدیرکل آفریقا عربی مجمع جهانی اهل بیت با بیان اینکه گروه های تکفیری ، فعالیت های روشنگرانه شهید عبدالقادر موایا را بر نتافتند گفت: آنها کینه زیادی از این شهید بزرگوار در دل داشتند و وقتی دیدند نمی توانند در برابر اقدامات روشنگرانه و ایمانی آن مرحوم بایستند، شهادت ایشان را در دستور کار خود قرار دادند.

وی به ارتباط خوب شهید موایا با دولتمردان اوگاندایی اشاره و تصریح کرد: ایشان همچنین تلاش زیادی در همسویی امت اسلامی، پرهیز از تفرقه افکنی و دنبال کردن وحدت اسلامی داشت.

شهید عبالقادر، مجذوب شخصیت امام و رهبری

خاکرند به دیدار دوسال قبل آن مرحوم با رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا اشاره کرد و یادآور شد: آن مرحوم در آن دیدار گفته بود که آرزویم دیدار با رهبر معظم انقلاب است و از شما می خواهم سلام مرا به ایشان برسانید.

وی ادامه داد: ایشان همچنین مجذوب شخصیت امام خمینی بود و کتاب جهاد اکبر امام را به زبان محلی لوگاندا ترجمه و منتشر کرده بود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha