چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
مهدی رجایی

حوزه/ رئیس دبیرخانه حوزوی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از امضا تفاهم‌نامه همکاری دبیرخانه حوزوی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با 26 مرکز علمی حوزوی و دانشگاهی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین مهدی رجایی، چهارشنبه شب در نشست "نقش روحانیت در تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت"  در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم اظهار کرد: دبیرخانه حوزوی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از اواسط سال 92 فعال شد.

وی بیان کرد: مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت برای ساماندهی و هماهنگی انجام وظایف خود در حوزه‌های علمیه، «دبیرخانه حوزوی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» را در قم تأسیس کرد.

رئیس دبیرخانه حوزوی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با اشاره به وظایف دبیرخانه حوزوی این مرکز ا گفت: گسترش گفتمان پیشرفت در حوزه، برگزاری همایش سالانه ملی الگوی پیشرفت، ایجاد زمینه مناسب برای پژوهش و پشتیبانی از برگزاری همایش‌های ملی الگو، حمایت از برگزاری نشست‌های علمی پیرامون الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در مراکز حوزوی، عقد تفاهم‌نامه و قرارداد با مراکز حوزوی بخشی از وظایف این دبیر خانه است.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده توسط دبیرخانه تصریح کرد: عقد تفاهم‌نامه با مراکز حوزوی، جذب اعضای هیات علمی و کادر اداری دبیرخانه، عقد قرارداد بر اساس تفاهم‌نامه‌های منعقده با 26 مرکز و انجمن، تأسیس کتابخانه تخصصی در زمینه الگو، تأسیس شعبه دبیرخانه حوزوی در تهران، ایجاد بستر فنی جهت برگزاری نشست‌ها و جلسات در فضای حوزوی و ... از فعالیت‌های صورت گرفته است.

تمدید ارسال آثار به همایش  پیشرفت از منظر قرآن و حدیث

 حجت الاسلام و المسلمین رجایی به برگزاری همایش ملی پیشرفت از منظر قرآن و حدیث در روز 30 بهمن ماه اشاره کرد و گفت: مهلت ارسال مقالات تا 30 آذرماه تمدید شده است و تاکنون مقالات خوبی به این همایش رسیده است.

وی با اشاره به محورهای این همایش بیان کرد: مبانی و اصول پیشرفت اسلامی، عوامل و موانع پیشرفت اسلامی، ماهیت و مؤلفه‌های پیشرفت اسلامی، بررسی انتقادی مبانی و شاخص‌های توسعه و ویژگی‌ها و شاخص‌های جامعه پیشرفته از منظر قرآن و حدیث از محورهای این همایش هستند.

رئیس دبیرخانه حوزوی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با بیان اینکه دبیرخانه حوزوی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تاکنون با 26 مرکز علمی حوزوی و دانشگاهی توافق‌نامه همکاری امضا کرده است گفت: معرفی اولویت‌های پژوهشی مرتبط با موضوع الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به یکدیگر و همکاری در انجام مشترک آن‌ها، بهره مندی متقابل در زمینه تبادل اطلاعات علمی – پژوهشی ، گسترش گفتمان الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در میان اساتید از مهم‌ترین محورهای این تفاهم‌نامه‌ها است.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha