پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد/ امام جمعه اصفهان

امام جمعه اصفهان گفت: برای اینکه 10 سال دیگر به مهندسی فرهنگی برسیم باید از اکنون برنامه‌ریزی کنیم و با دانشگاه مختلط نمی‌توانیم به اخلاق اسلامی برسیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در نشست "نقش روحانیت در تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت"  در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم گفت: برای پیشرفت باید برنامه و الگوی مناسبی طراحی کنیم که از دل آن صدها علامه مجلسی پرورش یابد ولی تاکنون در ارائه این برنامه موفق نشده‌ایم.

وی با اشاره به این که ما باید کاری کنیم که حوزه علمیه پیشرفت کند بیان کرد در فتنه 88 سخنرانی‌های  ائمه جمعه کمک کرد تا دشمنان  موفق نشوند؛ ولی در عمل کاری برای آن‌ها نکرده‌ایم و با مشکلات عدیده‌ای ازجمله مشکلات مالی مواجه هستند.

وی عنوان کرد: برای اینکه 10 سال دیگر به مهندسی فرهنگی برسیم، باید از اکنون برنامه‌ریزی کنیم و با دانشگاه مختلط نمی‌توانیم به اخلاق اسلامی برسیم.

آیت الله طباطبایی نژاد بر لزوم بهره‌مندی از صنعت و تکنولوژی پیشرفته  گفت: ما صنعت اسلامی و غیر اسلامی نداریم و باید از تجربیات غربی‌ها در علومی که پیشرفت کرده‌اند استفاده کنیم، ولی باید رنگ اسلامی به آن‌ها بکشیم.

وی تصریح کرد: ما باید بررسی کنیم که چه تعداد مهندس و دکتر احتیاج داریم و سپس ظرفیت دانشگاه‌ها را مشخص کنیم و این‌گونه نباشد که جوان‌ها را به دانشگاه بکشانیم و در رشته‌ای درس بخوانند که در جامعه به آن احتیاج نداریم.

امام جمعه اصفهان عنوان کرد: وهابی‌ها هزینه‌های زیادی برای تبلیغ خود انجام می‌دهند درحالی‌که ما این‌چنین هزینه‌هایی را انجام نمی‌دهیم.

وی ادامه داد: ما نباید بگذاریم که استعدادها از حوزه خارج شود، اگر الگوی پیشرفت برای حوزه داشته باشیم می‌توانیم الگویی برای کشور ارایه کنیم.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha