سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
تلبس

حوزه/ سرپرست معاونت تهذیب حوزه علمیه استان هرمزگان از برگزاری کارگاه تلبس ویژه طلاب واجد شرایط خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بندرعباس، حجت الاسلام شاه محمدی، با اشاره به برنامه های معاونت تهذیب حوزه علمیه استان هرمزگان، اگفت: یکی از برنامه های این معاونت ساماندهی امر تلبس در حوزه استان است.

سرپرست معاونت تهذیب حوزه علمیه استان هرمزگان، ساماندهی امور تهذيبی طلاب را اهداف اين برنامه آموزشی عنوان کرد و گفت: پس از بررسی دقیق طلاب مدارس علمیه استان، افراد واجد شرایط تلبس دعوت شده اند که خوشبختانه با استقبال خوبی هم مواجه شد.

وی تصریح کرد: طبق آیین نامه های داخلی حوزه، طلاب بلند مدت جهت شرکت در کارگاه تلبس می‌بایست پایه 5 را به اتمام رسانده و طلاب سفیران هدایت نیز 130 واحد درسی را گذرانده باشند، همچنین مقید بودن به تلبس دائم و قبولی در مصاحبه و توان پاسخگویی به سوالات رایج در جامعه از دیگر شرایط اخذ مجوز تلبس است.

حجت الاسلام شاه محمدی، با بیان این که برگزاری کارگاه تلبس به صورت رسمی برای اولین بار است که  در حوزه علمیه استان برگزار می گردد، ابرازداشت: در این کارگاه طلابی که واجد شرایط تلبس هستند حضور داشته و باموضوعات مختلفی چون آداب طلبگی آشنا خواهند شد.

وی خاطرنشان ساخت: طلابی که بتوانند در پایان دوره امتیازات لازم را کسب کنند، مجوز تلبس را دریافت خواهند کرد و  در مراسمی، آیین عمامه گذاری آنها در استان برگزار خواهدشد

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha