چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ |۲۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 3, 2024
قرآن

حوزه/ جشنواره امسال از لحاظ کیفیت و حضور رسانه ای و مشارکت بین المللی با سال های گذشته متفاوت بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در راستای تلاش برای تجدید روابط معنوی و معرفتی با علوم قرآنی، ششمین جشنواره بین المللی تلاوت قرآن کریم در سلیمانیه آغاز شد.

جشنواره امسال از لحاظ کیفیت، حضور رسانه ای و مشارکت بین المللی با سال های گذشته متفاوت بود به گونه ای که برگزیدگان قرآنی و اساتید ترتیل از مصر، بنگلادش، کویت و اساتید تجوید سلیمانیه در آن شرکت داشتند.

کوجر عمر علی، هماهنگ کننده این جشنواره گفت: جشنواره امسال از لحاظ کیفیت، حضور رسانه ای و مشارکت بین المللی با سال های گذشته متفاوت است.

مهدی محمود، عضو شورای استان سلیمانیه نیز خاطر نشان کرد برپایی چنین جشنواره هایی منجر به احیای معارف و علوم قرآنی می شود و از سوی دیگر از ارزش معنوی، نوآوری ها و اصوات دلنشین قاریان نیز در آن متجلی می شود.

شرکت کنندگان و حاضران در جشنواره نیز ضمن تقدیر از برپایی چنین جشنواره هایی تاکید کردند که علمای دین نقش بزرگی در نشر فکر معتدل و طرد افراط دارند تا جوانان به افکار گروه های تکفیری کشیده نشوند.

صدیق محمد امام جماعت و خطیب یکی از مساجد سلیمانیه نیز تاکید کرد که علمای دین نقش زیادی در نشر فکر معتدل و روح تسامح و گذشت میان ادیان و دوری از تعصب دینی در جامعه دارند به ویژه در شرایط حساس کنونی منطقه.

گفتنی است ششمین جشنواره بین المللی قرآن کریم توسط مرکز فعالیت های جوانان برگزار می شود و شامل فعالیت ها و برنامه های مختلفی مانند جلسات بحث، مسابقات تجوید و حفظ و شب های قرآنی می باشدکه تعدادی از مؤسسات فرهنگی و محققان دانشگاهی در آن شرکت دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha