دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
حجت‌الاسلام حاج صادقی

حوزه/ جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه، گفت: بسیج طلاب، امامت، بصیرت افزایی و مصونیت بخشی به بسیجیان را برعهده بگیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی شامگاه چهارشنبه در نخستین اجلاسیه اساتید بسیجی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه باید شکرگزار نعمت حاکمیت ولی خدا در نظام باشیم، اظهار داشت: ولایت فقیه نه فقط هدیه ای از سوی خداوند است بلکه وجود رهبری فرزانه آیت الله خامنه ای ابرقدرت ها را مستاصل کرده است.  

وی با بیان اینکه حوزه تاکنون در تربیت رهبران الهی موفق بوده، تصریح کرد: حوزه کسی را در راس نظام قرار داده است که مستضعفان دنیا به وی عشق می‌‌ورزند و مستکبران از او به ستوه آمده اند. 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه بسیج ضامن اجرای احکام الهی است، گفت: امت متصل به امام شکست ندارد و امت ایران اسلامی امتیاز بزرگ انقلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با اشاره به شکل‌گیری که بسیج اساتید گفت: یکی از مهم ترین اهداف تشکیل بسیج اساتید حوزه، حضور تاثیرگذار و به موقع در جریان و مقاطع مهم انقلاب است.

وی تصریح کرد: انقلاب ماهیتی دینی دارد و مقاطعی بوجود می آید که بسیج روحانیت حوزه باید نسبت به آن مسئله اعلام موضع مبتنی بر بصیرت کند. 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه، امامت و هدایت بسیجیان را یکی دیگر از اهداف تشکیل بسیج اساتید دانست و گفت: بسیج طلاب، امام بسیج است و اساتید بزرگوار نقش امامت، بصیرت افزایی، معرفت افزایی، معنویت افزایی و مصونیت بخشی به بسیجیان را برعهده بگیرند. 

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی اطلاع رسانی به هنگام اساتید بسیجی را از دیگر اهداف تشکیل بسیج اساتید حوزه دانست و ابراز داشت: ما وظیفه داریم مهم ترین اخبار دنیا و وقایع انقلاب را به اساتید بسیجی اطلاع رسانی کنیم.

وی با بیان اینکه بسیج اساتید حوزه توسط معاونت ولی فقیه در سپاه شکل گرفته است، گفت: از نخستین اقدامات ما هماهنگی و ارائه گزارش به مراجع عظام تقلید بود.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: همچنین جلسه ای با رئیس جامعه مدرسین و مدیریت حوزه علمیه برگزار شد و تفاهم نامه ای با مدیریت حوزه علمیه منعقد گردید که بر اساس این تفاهم نامه شورای هماهنگی بسیج طلاب و روحانیون در حوزه شکل گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان این که به دنبال اجرای کارهای هیجانی نیستیم و تقویت علمی بسیج یکی از راهبردهای ما است، ابراز داشت: اتاق فکری در این زمینه نیز تشکیل شده است و بنا نیست که بسیج، تشکیلاتی کنار تشکیلات دیگری باشد؛ بسیج سنگرنشین انقلاب است و به دنبال کارهای جناحی نیست.

وی افزود: ارائه بولتنی ماهیانه از اتفاقات مختلف کشور، تشکیل اجلاس فصلی بصیرتی در طول سال، برگزاری اردوهای علمی و بصیرتی و فراهم کردن زمینه ها و مقدمات برای استفاده از اساتید بسیجی حوزه بخشی از برنامه های پیش بینی شده است. 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه «حوزه» مادر نظام است و نقش تربیتی دارد، گفت: اساتید بسیجی حوزه به بیان نقطه نظرات متعهدانه و احساس مسئولیت بپردازند و در صحنه هایی که لازم است حضور داشته باشند.

انتهای پیام/313 /33

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha