سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024
اقبالی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه علوی قم گفت: وجود حضرت معصومه(س) نه تنها برای قم، بلکه برای همه بشریت همراه با برکت است و بزرگان علم و ادب و شخصیت‌های بزرگ علمی در خانه او زانو می‌زنند.

حجت الاسلام والمسلمین اقبالی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار کرد: اهل‌بیت(ع) برگزیدگانی از طرف خداوند هستند و خداوند به خاطر مقام و منزلتی که دارند، اختیاراتی برای آن‌ها قرار داده است تا بتوانند به عنوان حلقه واسطه‌ای بین خدا و بندگان باشند.

وی با بیان این که یکی از مقاماتی که به حضرت معصومه(س) داده شده است، «مقام شفاعت» است گفت: مقام شفاعت به این معنا است که وقتی کسی در برابر خداوند کوتاهی کرده و مرتکب گناه می‌شود و سپس رو به خدا کرده طلب مغفرت می‌کند کسانی را که نزد خدا منزلت دارند را واسطه قرار می‌دهد تا شفیعه آنها نزد خدا باشند.

مدیر مدرسه علوی قم تصریح کرد: این مقام یک مقام الهی است که خداوند در اختیار اهل‌بیت(ع) و معصومین(ع) قرار داده است و حضرت فاطمه معصومه(س) نیز از این مقام برخوردار است.

وی با اشاره به زیارت‌نامه حضرت معصومه(س) که بیان می‌کند خداوند شان و جایگاهی برای او قرار داده است گفت: وجود حضرت معصومه(س) نه تنها برای قم، بلکه برای همه بشریت همراه با برکت است و بزرگان علم و ادب و شخصیت‌های بزرگ علمی در خانه او زانو می‌زنند.

حجت الاسلام والمسلمین اقبالی با بیان اینکه زمانی که ملاصدرا در شهر قم ساکن می‌شود، تمام مشکلات علمی خود را در کنار مزار این بانوی بزرگوار حل می‌کرد ابراز داشت: همه بزرگان و شخصیت‌های علمی پناهگاه خود را فاطمه معصومه(س) می‌دانستند.

وی با اشاره به اینکه برکت وجود حضرت در قم به حدی است که در روایات داریم زمانی خواهد رسید که علم از قم به تمام دنیا منتشر می‌شود افزود: امروز هم از لحاظ انتشار کتاب‌ها و تألیفات و همچنین رشد شخصیت‌های علمی، شهر قم جایگاه بالایی دارد و پیام دین از قم به تمام دنیا منتشر می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه  علوی قم با بیان اینکه منشأ انقلاب شهر قم بوده است گفت: امام (ره) از قم برخاست و رهبر انقلاب نیز پرورش یافته حوزه است و همه این‌ها از برکت وجود حضرت معصومه(س) در قم است.

انتهای پیام/313/30

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha