سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024
حجت الاسلام صدیقی

حوزه / امام جمعه موقت تهران گفت: بارگاه کریمه اهل بیت(س) اکسیری است که انسان را به سمت فنا شدن در عبودیت خدا هدایت می کند و نسیم رحمتالهی در این بارگاه می‌وزد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»؛ حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، پیش از ظهر امروز در جمع عزاداران و سوگواران سالروز رحلت شهادت گونه حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در شبستان امام خمینی(ره) گفت: امروز برای جهان تشیع و اهل بیت علیهم السلام روز ماتم است.

وی با اشاره به روایت امام صادق علیه السلام که قم را حرم اهل بیت علیهم السلام معرفی کرده اند، تصریح کرد: بر اساس این روایت در این شهر که حرم ائمه علیهم السلام است، بانویی حضور یافته است که از همه امامان علیهم السلام فضیلتی به دست آورده است.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که کریمه اهل بیت(س)، بانویی عادی نیست، افزود: اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، این خانم را آینه خود، قرار داده اند و جلوه و مظهر همه امامان ما، حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها است.

وی افزود: از این روست که علمای بزرگ ما، اهتمام خاصی به زیارت این بانو و حضور در حرم شریف حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها داشتند. این حرم، روزنه ای است که ما را به همه اهل بیت علیهم السلام متصل می کند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این که در میان تمامی مسئولیت های مذهبی که همگی رحمت خاص خداست، سمت هایی داریم که تنها به عده خاصی داده شده است، افزود: از جمله اینها، جایگاه نبوت، رسالت، امامت و ولایت است، خدا کسانی را در این جایگاه قرار داد که از امتحانات بزرگ الهی سربلند بیرون آمدند.

وی افزود: بارگاه کریمه اهل بیت(س) اکسیری است که انسان را به سمت فنا شدن در عبودیت خدا هدایت می کند. نسیم رحمت الهی در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها جریان دارد که با حضور در این مکان مقدس و معرفت یافتن به مقام این بانو، از آن بهره مند می شویم.

این سخنران حرم مطهر با بیان این که بر اساس روایات، حضرت معصومه سلام الله علیها دارای علم لدنی است که نورانیت وجودی است و چون خدا را می بینند، تمام عوالم و علوم را در خداوند مشاهده می کنند و از این جهت است که امام رضا علیه السلام درباره ایشان بیان داشته اند که هرکس این بانو را زیارت کند، اهل بهشت است.

وی با بیان این که نام بانوی کرامت، فاطمه است و معصومه،  لقبی است که امام رضا علیه السلام برای این بانو معین شده است، افزود: کسی که در قم و در کنار حرم بانوی کرامت بدی کند، چه عذری در پیشگاه خداوند خواهد داشت؟

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه  معصومه سلام الله علیها درست است که ازدواج نکردند، ولی خداوند از جوار پاک این بانو، علمای زیادی را پرورش داد که یکی از آنها امام خمینی(ره) بود که جریان جهانی را تغییر دادند.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha