چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
حجت الاسلام حاجی صادقی

حوزه/ دشمنان نظام برای تغییر سبک زندگی مردم ایران بیش از 50 طرح و نقشه تدوین کرده اند و ما باید برای مقابله با آن، به قرآن رجوع کرده و به بازخوانی طرازهای اسلامی و انقلابی جامعه خویش بپردازیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی، ظهر امروز در مراسم جشن انقلاب حوزه علمیه استان قزوین، در مدرسه امام صادق(ع) با تبریک دهه فجر، گفت: انقلاب اسلامی بزرگترین هدیه الهی به جهان اسلام به ویژه عالم تشیع در عصر حاضر بود.

وی، درک صحیح و عمیق از اسلام را از جمله الزامات حرکت در مسیر انقلاب ذکر کرد و ادامه داد: وضعیت دنیای حاضر به گونه ای است که دین اسلام نیاز به درک صحیح و عمیق از آن و تبیین ابعاد مختلف آن دارد و امروزه باید در کنار رسائل، مکاسب و کفایه ابعاد دیگری از دین اسلام شکافته شود.

وی افزود: در شرایط کنونی دین اسلام نیاز به تبیین در مباحث سیاسی و اجتماعی دارد و روحانیت باید توانایی های علمی و اجتماعی خود را در مباحث علمی مختلف بالا ببرند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به ابتکار مقام معظم رهبری در ارائه طرح سبک زندگی اسلامی، گفت: غربی ها سعی دارند با استفاده از فیلم، ماهواره و سایر وسایل ارتباط جمعی، جامعه را از درون استحاله کرده و سبک زندگی غربی را در جوامع اسلامی و دینی ترویج دهند، مقام معظم رهبری نیز با طرح ابتکاری سبک زندگی اسلامی همگان را به مبارزه با این توطئه فراخواندند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی بیان کرد: دشمنان نظام برای تغییر سبک زندگی مردم ایران بیش از 50 طرح و نقشه تدوین کرده اند و ما باید برای مقابله با این نقشه و فتنه ها، به قرآن رجوع کرده و به بازخوانی طرازهای اسلامی و انقلابی جامعه خویش بپردازیم.

وی افزود: در شرایط حاضر عده ای در صددند تا مردم را قانع کنند که دیگر دوره استکبارستیزی به سر آمده، مقاومت جواب نمی دهد و باید با دنیا رفیق شد تا از مواهب آن بهره مند شویم.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: مبنای ما برای استکبار ستیزی، قرآن است و با مراجعه به قرآن در می یابیم که مبارزه ما با استکبار و غرب و دشمنی های آنها با ما نه به خاطر منافع مادی، بلکه به خاطر اصول دینی و مذهبی ما می باشد.

این محقق حوزوی در ادامه با اشاره به وضعیت علمی و فارغ التحصیلان رشته های علوم انسانی، گفت: حوزه های علمیه برای مدیریت جامعه دینی باید در همه صحنه ها حضور یافته و با تولید علوم انسانی اسلامی، به هدایت و رهبری جامعه دینی از طریق این علوم بپردازند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه داشتن بصیرت و واقعیت سازی، از لوازم مبارزه است عنوان کرد: مشکل اصلی بسیاری از خواص در زمان اهل بیت (ع) این بود که بصیرت نداشتند و به واقعیت های جامعه توجه نمی کردند،همین عامل باعث شده بود برخی از پیروان به عملکرد ائمه معصوم (ع) اعتراض نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی یادآور شد: امروزه جبهه استکبار موجودیت خود را درمبارزه با انقلاب دیده است و برخورد ما با آنها هم باید از روی بصیرت و متناسب با این واقعیت باشد.

وی، پیوند امت با ولایت را لازمه شکست ناپذیری معرفی کرد وگفت: امت بدون امام خطر ندارد و امامت بدون امت هم اقتدار ندارد، و لذا اگر امتی با ولایت پیوند بخورد این امت شکست ناپدیر بوده و تمام نقشه های دشمنان هم به این سمت است که نقطه اتصال بین امت و و ولایت را  از بین ببرند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران خاطر نشان کرد: امروز  شاهدیم که انقلاب اسلامی با تکیه بر اصول خود بسیاری از سنگرهای کلیدی را فتح کرده و با گسترش مرزهای خود به آن سوی مرزهای ایران، مرگ تدریجی جبهه استکبار را رقم زده است.

این محقق حوزوی اظهار کرد: جبهه استکبار می خواهد با از بین بردن رگ های حیاتی انقلاب که شامل اسلام، ولایتمداری، تبری، استکبار ستیزی، ارزش های معنوی،گفتمان مقاومت، مشارکت و نقش آفرینی مردم، با انقلاب و ارزش های آن مقابله کند، ولی واقعیت این است که علی‌رغم فتنه ها و تهاجمات فراوان نتوانسته کاری از پیش ببرد.

وی افزود: امروز شاهدیم که یک ابرمرد توانسته در برابر یک ابر قدرت ایستادگی کرده و تمام نقشه های آنان را خنثی کرده و آنان را وادار به شکست نماید.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران بیان کرد: در شرایط کنونی جنگ، جنگ فرهنگی است و دشمن سعی می کند تا از طریق مبارزه فرهنگی به انقلاب ضربه بزند؛ وظیفه روحانیت این است که با استفاده از فرهنگ غنی اسلامی فرماندهی این جنگ را بر عهده گرفته و به هدایت فکری و فرهنگی طبقات مختلف جامعه بپردازد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی، ایستادگی بر گفتمان مقاومت را رمز پیروزی عرصه های سیاسی عنوان کرد و گفت: عده ای اظهار می کنند که در شرایط امروزی سیاست، به اقتصاد کمک بدهد تا اقتصاد بتواند جان گرفته و نا بسامانی های اقتصادی از بین برود، در حالی که این کار، راه حل اصلی نیست و اقتصاد نیاز به وام و کمک سیاسی ندارد و تنها باید رمز موفقیت آن را بررسی کرد.

وی افزود: رمز موفقیت و پیروزی جبهه سیاسی، ایستادگی این جبهه بر گفتمان مقاومت است و اگر جبهه اقتصاد هم می خواهد بر نا­­­ به سامانی های موجودغلبه کند، باید بر این گفتمان عمل کند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران  افزود: اگرچه ماهیت اصلی انقلاب اسلامی دینی و موتور حرکت آن اسلام بود، اما انقلاب هم با معرفی اسلام ناب و خارج کردن اسلام از حالت یک مجموعه از عبادات فردی و تبدیل آن به یک فرهنگ جمعی به اسلام خدمت کرد.

وی با اشاره به رسالت آینده انقلاب گفت: آماده کردن  جهان برای حاکمیت علی الاطلاق آخرین حجت خداوند، رسالت آینده انقلاب اسلامی ایران است و انقلاب اسلامی باید مقدمات آن را فراهم نماید.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی ادامه داد: در بحث علائم و شرایط ظهور باید توجه شود که علائم دست ما نیست، اما نسبت به فراهم کردن شرایط ظهور که شامل دو شرط تولی و تبری است دارای وظیفه هستیم و انقلاب اسلامی در فراهم کردن این شرایط نقشی اساسی بر عهده دارد.

وی افزود: اطاعت مسلمانان از حاکمان جور و غاصب و عدم مبارزه با آنها دلیل غائب شدن آخرین امام شیعیان بوده است و مسلمانان نباید اجازه می دادند تا افراد ظالم بر آنها تسلط داشته باشد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه حذف روحیه استکبار ستیزی از انقلاب اسلامی از جمله نقشه های دشمنان نظام است، عنوان کرد: خطری که امروز انقلاب اسلامی را تهدید می کند این است که عده ای با القاء اینکه اسلام دین صلح کل و عشق و محبت است و نباید نسبت به بقیه تندی کرد، سعی دارند تا روحیه استکبار ستیزی را از جامعه انقلابی حذف کرده و انقلاب را از مسیر اصلی خویش منحرف سازند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی یادآور شد: همین افراد حتی مخالف گفتن "مرگ بر" دشمنان نظام و انقلاب و ولایت فقیه هستند و می گویند که این گونه شعارها متعلق به کمونیست ها می باشد که در جامعه رواج یافته است.

وی افزود: تبری از دشمنان دین، نظام و انقلاب برگرفته از آیات قرآنی است و اولین کسی که بر منافقین مرگ بر گفته خداوند است و شدت عمل قرآن نسبت به منافقین از شدت عمل نسبت به کفار بیشتر است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، تولی را دومین شرط ظهور عنوان کرد و گفت: تولی و ولایت پذیری دومین شرط ظهوراست، اما نه به معنای اینکه فقط دوستدار امام باشیم، بلکه به این معنی است که هزینه نظام ولایی را بپردازیم و خود را سپر ولایت قراردهیم.

برپایه این گزارش، برگزاری نمایشگاه عکس شهدای روحانی استان قزوین از سوی  سازمان بسیج  طلاب و روحانیون استان، از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha