یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ |۲۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 28, 2024
علوی- وزیر اطلاعات

حوزه/ وزیر اطلاعات گفت : اگر بخواهیم بر دشمن غالب شویم و در عرصه مذاکرات هسته ای با عزت و عظمت امت اسلامی کارها را به پایان برسانیم باید تحت پرچم رهبری باشیم و با وحدت کار کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین علوی شامگاه دوشنبه در نهمین شب مراسم مجمع پیروان امام و رهبری قم که در مسجد حضرت زین العابدین(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه ایام دهه فجر یادآور روزهای انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: اگر انقلاب در 22 بهمن به پیروزی رسید، 22 بهمن های پیاپی این پیروزی را تثبیت کرده و ما همیشه مدیون 22 بهمن هستیم.

وی با بیان اینکه اقدام امام راحل(ره) در انقلاب اسلامی متفاوت از سایر انقلاب ها بود، گفت: نظریه پردازان انقلاب های شرقی و غربی با پیروزی انقلاب اسلامی به حیرت فرو رفتند.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: نسل سوم و چهارم نظریه پردازان پای به صحنه گذاشته اند اما هنوز نتوانستند نظریاتی را ارائه کنند که انقلاب اسلامی را تحلیل کند و هیچ گاه نیز نمی توانند.

حجت الاسلام والمسلمین علوی با اشاره به اینکه ارزش های انقلاب و تفکر امام راحل(ره) برگرفته از پرتوی معارف اسلامی و فرهنگ دینی بوده است، ابراز داشت: امام راحل(ره) شاگرد مکتب قرآن و اهل  بیت(ع) بود و بر اساس همین چارچوب قیام کرد و به همین دلیل رهبری و قیامش خصوصیات خاصی دارد که در اندیشه نظریه پردازان نمی گنجد.

وی با اشاره به نخستین ویژگی قیام امام راحل(ره)، گفت: امام در نقطه یاس دست به انقلاب زد و هیچ تحلیل گری شرایط را برای انقلاب مناسب نمی دید و هیچ زمینه ای برای دست به حرکت زدن مناسب نبود.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه در سال های 41، 42، 56 و 57 شرایط برای حرکت نهضت فراهم نبوده است، ابراز داشت: همه انقلاب ها در صورت پیش بینی پیروزی و با ارزیابی نیروهای مقابل و ارتش دست به انقلاب می زنند در حالی که انقلاب امام راحل(ره) بر پایه آموزه های دین دست به انقلاب شکل گرفت. 

حجت الاسلام والمسلمین علوی با اشاره به کشتار طلاب در مدرسه فیضیه، ابراز داشت: ناله های طلاب مجروح و زخمی در منزل امام در یخچال قاضی موجب اندوه ایشان شد و برخی افراد می گفتند شما با دست خالی می خواهید با شاه بجنگید؛ امام خمینی(ره) با صلابت و چهره غم زده گفتند ما با کسی سر جنگ نداریم و احساس تکلیف کردیم از اسلام دفاع کنیم و اگر دیگران با ما می جنگند مقصر ما هستیم؟  

وی با تاکید بر اینکه تکلیف گرایی یکی از مسائل با اهمیت در نزد امام راحل(ره) بود، گفت: فردی که به فکر اجرای تکلیف برای اسلام باشد دیگر نیروهای خودی و دشمن را محاسبه نمی کند.

برای امام (ره) نتیجه پیروزی یا شکست نهضت اهمیتی نداشت

وزیر اطلاعات افزود: برای امام راحل(ره) نتیجه پیروزی یا شکست نهضت اهمیتی نداشت؛ چرا که ایشان از مکتب امام حسین(ع) آموخته بودند که ادای تکلیف دین مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین علوی تصریح کرد: شاه تا زمان حیات آیت الله العظمی بروجردی سفارشات اصلاحات آمریکایی را نمی پذیرفت؛ اما با رحلت ایشان، شرایط را مناسب دیدند؛ چرا که فکر می کرد جبهه مذهبی متشتت شده است و نمی توانند دردسری برای وی داشته باشند.

وی با بیان اینکه علما، روحانیون، بازاریان، سیاسیون و دانشگاهیان تنور انقلاب را داغ می کردند، گفت: سیاسیون پیش از این، از روحانیون به صورت نردبان برای اهداف سیاسی استفاده می کردند و بعد از پیروزی به این نردبام لگد می زدند.

وزیر اطلاعات افزود: بازاریان نیز عرصه مبارزه سیاسی را رها کرده بودند و به کارهای علمی و فرهنگی می پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین علوی با بیان اینکه در دانشگاه نیز فضای مارکسیستی حاکم بود و آمادگی ندای پاسخ به یک مرجعیت تقلید نداشتند، گفت: در چنین شرایطی همه فکر می کردند، هیچ گروهی به ندای امام راحل(ره) پاسخ نمی دهد.

وی با اشاره به اینکه امام راحل(ره) ابتدا خلا رهبری واحد را با تشکیل شورای 9 نفره مراجع و علما  برطرف کرد، ابراز داشت: امام خمینی(ره) همچنین با فریادهای خود علما و طلاب را برای زنده نگاه داشتن اسلام به صحنه فراخواندند.  

وزیر اطلاعات افزود: با تاکید امام راحل بازاریانی نظیر مرحوم عسکر اولادی نیز در صحنه مبارزه با شاه حضور پیدا کردند و هیئت های موتلفه اسلامی در راستای وحدت تشکیل شدند.

حجت الاسلام والمسلمین علوی تصریح کرد: امام راحل(ره) همچنین دانشجویان مسلمان را برای تشکیل انجمن اسلامی تشویق کردند تا مبارزه دینی کنند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) پشتوانه خارجی و داخلی شاه را درهم شکست، ابراز داشت: آن روز امام راحل(ره) تاکید کردند «رئیس جمهور آمریکا بداند امروز منفورتر از او در کشور وجود ندارد».

وزیر اطلاعات افزود: امام راحل(ره) همچنین در حالی که جایگاه محمدرضا شاه در هاله بود با لحنی با صلابت فرمود «به تو نصحیت می کنم کاری نکن تو را از مملکت بیرون و برای تو خوشحالی کنند و کاری نکن دستور بدهم تو را از مملکت بیرون کنند».  

حجت الاسلام والمسلمین علوی تصریح کرد: در چنین شرایطی مبارزه انقلاب فراگیر شد و به قیام 15 خرداد انجامید.

وی با بیان اینکه امام راحل(ره) می دانستند که نهضت با سختی ها، شکنجه ها و تبعید ها همراه خواهد بود، گفت: اایشان  باور داشتند یاری خداوند در نقطه یاس می رسد.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه امام راحل(ره) در سال 1356 کار را دوباره آغاز کردند در حالی که رژیم شاه تمام نیروهای مبارز را از بین برده بود، تصریح کرد: در همان سال، موسسه استراتژیک آمریکا پیش بینی کرده بود، ایران به جزیره ثبات تبدیل شده است و 25 سال هیچ خطری نظام پهلوی را تهدید نمی کند.

حجت الاسلام والمسلمین علوی با بیان اینکه امام راحل(ره) عطش قدرت نداشتند، گفت: ایشان برای اجرای احکام اسلامی و حفظ کرامت و عزت امت اسلامی دست به انقلاب زدند و فرهنگ شهادت را در جامعه نهادینه و خون شهادت را در رگ های کشور جاری کردند که جوانان جان خود را برای اسلام فدا کردند. 

وزیر اطلاعات با بیان اینکه رهبران انقلاب ها پیش از آغاز حرکات انقلابی، بخش نظامی برای خود تشکیل می دادند، افزود: امام راحل(ره) ارتش و نیروهای مسلح را مال شاه نمی دانستند؛ بلکه برای کشور می دانستند و هیچ گاه نیروهای مسلح را هدف قرار ندادند.

حجت الاسلام والمسلمین علوی با اشاره به اهدای گل از سوی مردم به سربازان ارتش، بیان داشت: برخی ها فکر می کردند زور مردم به ارتش نمی رسد که گل به ارتش می دهند در حالی که امام راحل(ره) تاکید داشتند، بچه های ارتش را مجبور کردند به مردم تیراندازی کنند و آن ها فرزندان خانواده هایی هستند که مرگ بر شاه می گویند و کاری کنید زودتر به صفوف انقلابیون بپیوندند.

*نمی شود پا روی احکام اسلام گذاشت

وی تصریح کرد: انقلابی که برای احیای احکام اسلام و عزت اسلام بپا شده است را با اجرای احکام می توان حفظ کرد و نمی شود پای روی احکام اسلام گذاشت و با هیچ توجیهی این مسئله قابل قبول نیست.

وزیر اطلاعات افزود: از شایعه، دروغ پراکنی، تهمت و غیبت برای زمین زدن رقیب سیاسی استفاده می کنیم و بعد می گوییم می خواهیم انقلاب را حفظ کنیم در حالی که این کارها با منویات امام و رهبری تطابق ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین علوی تصریح کرد: برخی ها حرکت هایی صورت دادند که فکر می کردند از ولایت و انقلاب و اسلام حمایت می کنند و کار قهرمانانه انجام می دهند در حالی که رهبری حرکت آن ها را تقبیح کردند.

انقلاب با دروغ بستن به افراد حفظ نمی شود

وی با بیان اینکه با این دروغ ها می خواهند اسلام و انقلاب و ولایتمداری را حفظ کنند؟ افزود: این کارها خروج از چارچوب طبیعی نظام و انقلاب است و برای حفظ انقلاب نمی شود به افراد دروغ بست؛ بولتن هایی به ما می رسد که صددرصد دروغ است؛ چگونه با دروغ گفتن می خواهند انقلاب و اسلام را حفظ کنند؟

 حجت الاسلام والمسلمین علوی با اشاره به سیاست وزارت اطلاعات ابراز داشت: به عنوان عضو کوچک دولت می گویم؛ برای ما در وزارت اطلاعات مهم این است کار اطلاعاتی و خدمت به مردم در چارچوب شرع و اخلاق اسلام و قانون جمهوری اسلامی باشد و از این مسئله هم عدول نمی کنیم.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد مدعی هستند با اخلاق و احکام نمی توان کار اطلاعاتی کرد، اظهار داشت: در چارچوب اخلاق و احکام می توان بهترین کار اطلاعاتی را انجام داد و اینکه برخی افراد فکر می کنند با چارچوب احکام و اخلاق نمی شود کار اطلاعاتی کرد، اشتباه می کنند.

مهم برای ما احساس امنیت است

حجت الاسلام والمسلمین علوی تصریح کرد: برای ما مهم است که مردم احساس امنیت کنند،  مشغول کار خود باشند، چرخ مملکت را به حرکت درآورند و به فعالیت های اقتصادی، هنری، علمی و  ورزشی خود بپردازند. وزارت اطلاعات رسالت خود را در خفه کردن گلوله دشمن میبیند نه خفه کردن صدای گلوی مردم.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه امروز سربازان گمنام امام زمان(عج)ضربه هایی به دشمن زدده که نفسش را گرفته اند، ابراز داشت: دو روز پیش عاملان حادثه ترویستی شهادت معلمان و بسیجیان در سراوان به همت سربازان گمنام ضربه محکمی خوردند و توان عملیاتی آنها کاهش پیدا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین علوی افزود: برخی افراد با شهادت معلمان سوءاستفاده سیاسی کردند در حالی که باید در عرصه سیاسی رقابت سالم داشته و با هم برادر باشیم و دست وحدت به یکدیگر بدهیم.

وی یکی از بزرگ ترین هدف دولت را احیای وحدت و ادب در جامعه عنوان کرد و اظهار داشت:باید ادب و وحدت باشد تا شاهد هتک حرمت هایی به نیت دفاع از انقلاب و اسلام نباشیم.

به دنبال حاشیه راندن هیچ جناحی نیستیم

 وزیر اطلاعات افزود: این وزارتخانه به دنبال حاشیه راندن هیچ جناحی نیست و همه تحت پرچم رهبری باشند و در جهت اهداف آرمان های انقلاب حرکت کنند، به تعبیر رئیس جمهور امروز در کشور یک پرچم  برافراشته است و آن در اختیار دست مبارک مقام معظم رهبری می باشد که همه ما تحت آن حرکت می کنیم و این راهبرد دولت است.

وی با تاکید بر اینکه نباید نامهربانی در کشور حکم فرما شود، ابراز داشت: اگر بخواهیم بر دشمن غالب شویم و در عرصه مذاکرات هسته ای با عزت و عظمت امت اسلامی کارها را به پایان برسانیم باید تحت پرچم رهبری باشیم و با وحدت کار کنیم.

وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه آغوش دولت برای نقد مشفقانه منتقدان باز است، تصریح کرد: باید فکر و عملکردها را نقد کرد در عین حال به یکدیگر توهین نکنیم و شخصیت یکدیگر را نشکنیم.

حجت الاسلام والمسلمین علوی در پایان خاطرنشان کرد: همه جریان های سیاسی با همدلی در جهت اهداف و آرمان های انقلاب گام بردارند و در برابر دشمن ایستادگی کنند.

انتهای پیام/313 /33

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha