پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۳ |۴ محرم ۱۴۴۶ | Jul 11, 2024
کد خبر: 344810
۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹
خطبه غدیر

حوزه/ با همکاری سازمان اوقاف و معاونت تهذیب حوزه ، مسابقه حفظ و ترجمه خطبه غدیر ویژه طلاب سراسر کشور و خانواده های آنها برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام محمود مقدمی، با اشاره به اهمیت و جایگاه والای خطبه غدیر اظهارداشت: پیامبر گرامی اسلام(ص) در این خطبه ،عصاره دوران عمر و رسالت خود را در قالب حکمی الهی بیان کرده است لذا این خطبه یک دوره مهم و فشرده معارف اسلامی بوده و آشنایی همگان به خصوص طلاب با آن ضروری است.

وی افزود: در همین راستا دفتر امور فرهنگی معاونت، با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه، با هدف آشنایی هر چه بیشتر طلاب و استفاده کاربردی از این خطبه در تبلیغ مبانی اسلامی دینی ، تبیین جایگاه ولایت و اهمیت واقعه غدیر اقدام به برگزاری مسابقه خطبه غدیر نموده  است.

مدیر دفتر امور فرهنگی معاونت تهذیب حوزه های علمیه گفت: مسابقه فرهنگی حفظ خطبه غدیر و ترجمه آن ویژه طلاب سراسر کشور و خانوادههای آنان بوده و به صورت سراسری برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این مسابقه با همکاری اداره اوقاف برگزار می گردد، می شود، گفت: تاکنون 20هزار نسخه از کتاب خطبه غدیر با عنوان« آخرین پیام از آخرین پیامبر» منتشر و  در اختیار طلاب و خانواده های آنان قرار گرفته  است.

حجت الاسلام مقدمی، با بیان اینکه جوایز نفیسی برای این مسابقه در نظر گرفته شده است، گفت: آزمون این مسابقه یازدهم اردیبهشت ماه سال94 و در آستانه ولات امام علی(ع) ،بصورت سراسری در دو بخش حفظ و مفاهیم برگزار خواهد شد.

وی، آخرین مهلت ثبت نام را پایان فروردین ماه سال آینده اعلام و تصریح کرد: علاقه مندان به شرکت در این مسابقه می توانند از طریق سایت دفتر امور فرهنگی معاونت تهذیب به آدرس http://farhangi.tahzib-howzeh.ir    اقدام به ثبت نام نمایند.

مدیر دفتر امور فرهنگی معاونت تهذیب حوزه های علمیه، خاطرنشان ساخت: معاونت تهذیب حوزه های علمیه هر سال مسابقه ای را در قالب حفظ متون دینی برگزار می نماید که حفظ خطبه غدیر برنامه سال جاری بوده و در نظر داریم برای سال آینده مسابقه حفظ خطبه متقین را برگزار نماییم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha