چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
خطبه غدیر

حوزه/ کارشناس تهذیب حوزه علمیه خوزستان گفت: مسابقه حفظ و ترجمه خطبه نهج البلاغه، فردا جمعه در سالن اجتماعات مدیریت حوزه علمیه خوزستان برگزار می شود.

حجت الاسلام عباس منصوری، کارشناس تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به برگزاری مسابقه حفظ و ترجمه خطبه نهج البلاغه ویژه طلاب مدارس علمیه سطح استان، گفت: این مسابقات به صورت اختصاصی برای طلاب و روحانیون مدارس علمیه همراه با اعضای خانواده هایشان است.

وی با بیان این که بیش از 100 طلبه و روحانی برای شرکت در این آزمون ثبت نام کرده اند، اظهار داشت: مسابقه حفظ و ترجمه خطبه نهج البلاغه، فردا جمعه در سالن اجتماعات مدیریت حوزه علمیه خوزستان برگزار می شود.

کارشناس تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در ادامه یکی از اهداف برگزاری این آزمون را مهجوریت زدایی از این کتاب مقدس عنوان کرد و افزود: تبیین جایگاه ولایت امیرالمؤمنین(ع)، بیان اهمیت غدیر و آشنا سازی طلاب و خانواده هایشان با نهج البلاغه، از اهداف برگزاری این مسابقه است.

حجت الاسلام منصوری، با اشاره به زمان اعلام نتایج و جوایز این مسابقه، گفت: 14 کمک هزینه عمره مفرده، 14 کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، 110 کمک هزینه به سفر مشهد مقدس و تعدادی جوایز ارزنده فرهنگی است که نتایج این آزمون در سایت معاونت تهذیب حوزه های علمیه به نشانی www.tahzib-howzeh.ir اعلام خواهد شد.

وی در پایان با بیان این که تبیین مسأله غدیر برای مردم باید در اولویت فعالیت های تبلیغی مدارس قرار گیرد، اظهار داشت: امروزه جایگاه ولایت امیرالمؤمنان(ع) باید برای مردم عادی جامعه تبیین شود و اعجاز و ویژگی های نخستین امام از سوی روحانیت شیعه بیان گردد تا دشمنان آن‌گونه علیه ولایت آقا امیر المؤمنین علی(ع) شایعه پراکنی و ایجاد شبهه نکنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha