چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
فرهاد رهبر

رئیس سابق دانشگاه تهران، با عنوان این که اقتصاد مقاومتی تنها برای تحریم نیست و اقتصاد کشور را نیز در برابر هر عدم تعادل می تواند مقاوم سازد، تصریح کرد: امروز رویکرد اقتصاد مقاومتی در برابر رویکرد اقتصادی است که بدون جهت گیری اسلامی است.

به گزارش گروه استان های خبرگزاری «حوزه» از تهران، فرهاد رهبر، استاد دانشگاه  در مراسم رونمایی از کتاب "مبانی دینی اقتصاد مقاومتی" که در فرهنگسرای شفق تهران برگزار شد، با بیان دلایل اینکه چرا امروز اقتصاد مقاومتی جمهوری اسلامی دارای چالش های استراتژیک از جمله عدم توسعه یافتگی کشور و سلطه طلبی آمریکا، تلاش آشکار و پنهان کشورهای غربی از جلوگیری پیشرفت نظامی و اقتصادی ما، بحران بیکاری، نبود رقابت در تولید، گسترش فقر، سهم اندک منابع طبیعی، استفاده نامناسب از منابع و اتکای غیر کارآمد از منابع طبیعی، است، اظهارداشت: برای برون رفت از این چالش ها تکیه به اقتصاد مقاومتی است.

رئیس سابق دانشگاه تهران، با عنوان این که اقتصاد مقاومتی تنها برای تحریم نیست و اقتصاد کشور را نیز در برابر هر عدم تعادل می تواند مقاوم سازد، تصریح کرد: امروز رویکرد اقتصاد مقاومتی در برابر رویکرد اقتصادی است که بدون جهت گیری اسلامی است. اگر چه تکیه بر مبنای معرفتی اقتصادی مهم محسوب می شود اما استفاده از تجارب بین المللی نیز دارای اهمیت بالایی است.

رئیس سابق دانشگاه تهران ،گفت: آیت الله نعیم آبادی نویسنده کتاب مبانی دینی اقتصاد مقاومتی فردی است که اولین گام درباره اقتصاد مقاومتی را برداشته و این حرکت جهادی را باید گرامی داشت.

وی تاکید کرد: امروز حوزه های علمیه و علمای ما باید کارشناسان اقتصادی را یاری دهند. در کتاب مبانی دینی اقتصاد مقاومتی به خوبی از روایات و آیات استفاده شده است و نویسنده کتاب آنچه را در گذشته مکررا انجام شده است را تکرار نکرده است و استفاده بهینه از امکانات و مصرف در جهتی که خداوند تعیین کرده است را به درستی در این کتاب تفسیر کرده است و هم چنین در کتاب مبانی دینی اقتصاد مقاومتی ارتباط صبر با احسان با کلمه اقتصاد مقاومتی آمیخته شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha