سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ |۲۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 28, 2024
کد خبر: 345713
۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸
 یا فاطمه

حوزه/ معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان از برپایی هفت سین فاطمی در امام زادگان این استان خبرداد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در خرم آباد با اشاره به اجرای  طرح آرامش بهاری از 28 اسفند تا 16  فروردین در امامزاده های استان  اظهارداشت : در این طرح خیمه های معرفت با غرفه های پاسخگویی به شبهات دینی ، حجاب و عفاف  و  "قرآن بخوان جایزه بگیر" دایر می شود.

حجت الاسلام جواد عباس زاده با اشاره به تقارن ایام نوروز با ایام فاطمیه نیز گفت : امسال در برخی از امامزادگان استان  7 سین فاطمی  که شامل القاب مطهر حضرت زهرا(س) که با حرف سین شروع می شوند نیز برپا می شود.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود، با  اینکه آزمون شفاهی طرح حفظ قرآن کریم، از دوم اسفند در لرستان آغاز شده و تا 14 اسفند ادامه خواهد داشت، گفت: سهمیه این برای حفظ قران کریم 7 هزارو 800 نفر بوده است، گفت : از ابتدای امسال برای 8 هزارو 250 نفر برنامه های حفظ قران کریم با آموزش 200 مربی در سطح امامزاده های استان برگزار شد که این آمار حکایت از ثبت نام بیش از ظرفیت ابلاغی استان دارد. 

وی افزود : پیش بینی می شود در آزمون حفظ قرآن کریم در لرستان که همچنان ادامه دارد بیش از 90 درصد آموزش دیدگان این طرح  شرکت کنند.

وی گفت : آزمون کتبی حفظ قرآن کریم نیز همزمان با سراسر کشور 15 اسفند در استان لرستان برای منتخبان مرحله شفاهی برگزار  می شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان ادامه داد : داوطلبانی که در دو  آزمون شفاهی و کتبی بیش از 70 امتیاز را کسب کنند گواهینامه قرآنی در رشته مربوطه را  دریافت خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha