پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024
کد خبر: 345994
۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵
دانشگاه قرآن و حدیث

حوزه/ دانشگاه قرآن و حدیث از بین برادران و خواهران طلبه واجد شرایط از طریق آزمون اختصاصی و مصاحبه علمی دانش پژوه می پذیرد.

دکتر هادی حجت معاون آموزشی دانشگاه قرآن و حدیث موسسه دارالحدیث در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، گفت: پذیرش دانش پژوه توسط دانشگاه قرآن و حدیث براساس مجوز رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با نظارت سازمان سنجش آموزش کشور، انجام می شود.

وی افزود: بر این اساس این دانشگاه از بین برادران و خواهران طلبه واجد شرایط از طریق آزمون اختصاصی و مصاحبه علمی برای تحصیل در دوره حضوری مقطع کارشناسی ارشد و دکترا برای سال تحصیلی(۹۵ ـ ۹۴) در قم دانشجو می پذیرد.

دکتر حجت در ادامه به عناوین رشته ها و گرایش ها اشاره کرد و گفت: این رشته ها در مقطع کارشناسی ارشد شامل: رشته علوم حدیث گرایش های کلام و عقاید، اخلاق، رشته علوم و معارف نهج البلاغه، رشته تفسیر روایی و رشته ارتباطات گرایش حج و زیارت، روانشناسی اسلامی گرایش روانشناسی مثبت گرا است.

وی در ادامه تصریح کرد: در مقطع دکتری حضوری نیز رشته علوم قرآن و حدیث، کلام امامیه و علوم و معارف نهج البلاغه پذیرش می شوند.

آقای حجت ابراز داشت: در مقطع کارشناسی ارشد مجازی رشته علوم قرآن و حدیث، علوم حدیث در سه گرایش نهج البلاغه، تفسیر اثری و کلام و عقاید ارائه شده است.

معاون آموزشی دانشگاه قرآن و حدیث در بخش دیگر از این گفت و گو به تبیین ضوابط و شرایط پذیرش و تحصیل در این دانشگاه پرداخت و افزود: هر داوطلب فقط مجاز به انتخاب یک کد رشته محل است و مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، دو سال است و دانشجو نمی توانند هم زمان با تحصیل در این دانشگاه، در دیگر مراکز آموزش عالی اشتغال به تحصیل داشته باشد.

وی همچنین علاوه بر شرایط عمومی، داشتن مدرک سطح دو مورد تأیید مرکز مدیریت و یا مدرک کارشناسی معتبر از دیگر مراکز آموزش عالی به همراه مدرک سطح یک و دارا بودن حداکثر سنی۴۰ سال (ویژه داوطلبان رشته ارتباطات گرایش حج و زیارت) را از جمله شرایط پذیرش داوطلبان عنوان کرد.

حجت افزود: پذیرش و ثبت نام از ۱۵ تا ۲۹ اسفند صورت می پذیرد.

گفتنی است داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس www.qhu.ac.ir  مراجعه و یا با شماره تلفن ۷۱۷۶۲۵۸-۰۲۵۳ تماس حاصل نمای

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha