چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
طیبی فر - تیپ امام صادق(ع)

حوزه/ فرمانده تیپ 83 امام صادق(ع) گفت: برخی به دنبال پیاده کردن اهداف غربی - صهیونیستی هستند و فکر و اندیشه آنان با اسلام ناب و مسیر حقیقت مطابقت ندارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حسین طیبی فر، عصر امروز در دومین نشست یادواره شهدای روحانیون همدانی حوزه علمیه قم  که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد گفت: دانستن تاریخ تنها برای پند و اندرز است و صرف دانستن آن کاری از پیش نمی برد، باید از تاریخ درس عبرت گرفت و آن را در جامعه اسلامی اجرا کرد.

وی به داستان قوم سبأ در قرآن اشاره کرد و گفت:کفران نعمت از سوی آن ها و به هلاکت رسیدن این قوم برای همه جهانیان تا ابد درس عبرت خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین طیبی فر ادامه داد: قوم سبأ کسانی بودند که ابتدا غرق در نعمت های الهی مانند تفکر، علم و ... بودند و بعد از مدتی دچار مستی قدرت و غفلت از نعمت های الهی شده و دست به نافرمانی زده و از مسیر حق دور شدند.

فرمانده تیپ  امام صادق(ع) خاطر نشان ساخت: یکی از پیام های این داستان در قرآن این است که پیامبر(ص) در برابر دشمنان سد عظیمی معنوی به نام اسلام را ایجاد کرد؛ ولی مردم قدر این نعمت الهی را ندانستند و دست به کفران و توطئه و فتنه علیه مبانی و ارزش های اسلام و ترور پیامبر(ص) زدند.

وی افزود: پیامبر(ص) در روز غدیر با مردم اتمام حجت کردند و به آنها گفتند، جامعه روزی به مقابله با اسلام و ولایت برمی خیزد و برخی نمی خواهند اسلام در مسیر حق و حقیقت گام بردارد و به دنبال از بین بردن اسلام و ولایت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین طیبی فر در ادامه گفت: شهداء در مسیر حق و حقیقت و آرمان های انقلاب و ولایت حرکت کردند و برای انقلاب جان خود را فدا نمودند، ولی اندیشه ای در جامعه شکل گرفته که بر خلاف شکل و اندیشه شهداء است و این تفکر و خطر بزرگی در جامعه اسلامی می باشد.

وی افزود: متاسفانه بعضی های به دنبال پیاده کردن اهداف غربی صیهونیستی  هستند و فکر و اندیشه ای دارند که اصلا با مسیر حقیقت مطابقت ندارد و به دنبال شکست نظام، انقلاب و ولایت هستند و این همان سدی بود که شهداء برای محافظت از آن با تمام وجود جان خود را فدای این آرمان ها کردند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha